Arriva myśli o kolejnych województwach
inforail
25.07.2013 10:37
Arriva myśli o kolejnych województwach
Będziemy startować we wszystkich przetargach na obsługę połączeń kolejowych, które zostaną ogłoszone odpowiednio wcześnie –powiedział nam Prezes Arriva RP Damian Grabowski. Na razie przewoźnik obsługuje przewozy w województwie kujawsko-pomorskim, gdzie od 15 grudnia zwiększy swój udział w rynku o pakiety A i B (toruński i bydgoski), a także częściowo w województwie pomorskim. Zdaniem szefa przewoźnika tylko odpowiednio wcześnie ogłoszony, ale i rozstrzygnięty, przetarg daje możliwość właściwego przygotowania się do przejęcia przewozów. W większości województw połączenia obsługują jeszcze Przewozy Regionalne. Sytuacja ta mogła się zmienić w podlaskim, gdzie przetarg na obsługę połączeń regionalnych wygrała właśnie Arriva. Postępowanie to jednak unieważniono, a w drugim podejściu cena zaproponowana przez Przewozy Regionalne, jak to ujął Damian Grabowski, magicznie spadła. Przewoźnik na Podlasiu zatem się nie zmienił. Jednak wydaje się, że przy właściwym zarządzaniu pieniędzmi publicznymi zmiany są nieuniknione.
Patrząc na województwo kujawsko-pomorskie widać, że cena zaproponowana przez Arrivę jest niższa od konkurencyjnej Przewozów Regionalnych. Nawet w dwuletniej perspektywie daje to znaczne oszczędności dla województwa. Jedną z przyczyn zaproponowania przez prywatnego przewoźnika niższej stawki jest efektywne zarządzanie taborem i pracownikami. Do zrealizowania zadań w pakietach A i B Arriva będzie potrzebowała 80 pracowników. W Przewozach Regionalnych tę samą pracę wykonywało około 300 osób –mówi Damian Grabowski. Nigdy nie ukrywaliśmy, że po przejęciu przewozów liczba kolejarzy pracujących przy wykonywaniu pracy przewozowej spadnie –dodaje. Warto również podkreślić, o czym wspominaliśmy już na łamach InfoRail, że owo efektywne zarządzanie nie będzie wiązało się z żadnymi podwyżkami dla pasażerów. Nowy przewoźnik utrzyma dotychczasową taryfę obowiązującą w pociągach REGIO. Tym bardziej zadziwiający jest fakt tak opornego podchodzenia do konkurencji na rynku kolejowym przez poszczególne samorządy, którym przecież powinno zależeć, aby dane zadanie zostało zrealizowane jak najtaniej, a jednocześnie bez pogorszenia warunków przewozowych. Dodajmy, że kujawsko-pomorski pakiet C pozostaje w rękach Przewozów Regionalnych, które tym samym nie znikają całkowicie z województwa. Los Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych jest jednak bardzo niepewny, podobnie jak jego pracowników. Część z nich na pewno straci pracę.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024