ARP objęła większościowy pakiet udziałów w Przewozach Regionalnych
Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. i Przewozy Regionalne sp. zo.o. podpisały umowę dokapitalizowania. Oznacza to, że ARP objęła 1.540.607udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym spółki Przewozy Regionalnepokrywając je gotówką w kwocie 770.303.500 zł.
Jak poinformowała Joanna Bator, rzeczniczka prasowaPrzewozów Regionalnych zawarcie tej ważnej dla przyszłości przewoźnika umowybyło możliwe dzięki konsekwentnym, wspólnym działaniom MinisterstwaInfrastruktury i Rozwoju, Samorządów Województw, Przewozów Regionalnych iAgencji Rozwoju Przemysłu. Podjęto je dla zachowania ciągłości świadczeniausług publicznych w regionalnym transporcie kolejowym.
Decyzję o dokapitalizowaniu Przewozów Regionalnychpoprzedziło przygotowanie przez Spółkę planu restrukturyzacji na lata 2015-2018i przedłożenie go do opinii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Planrestrukturyzacji zakłada odzyskanie przez PR długoterminowej rentowności.Bardzo ważnym punktem harmonogramu było również uzyskanie przez ARP zgody UOKiKna planowaną koncentrację. Na realizację projektu ARP otrzymała środkipubliczne (zagwarantowane w tegorocznym budżecie), na podstawie umowy dotacjizawartej z MIR. Jednym z warunków dokapitalizowania była notyfikacja pomocypublicznej w KE, co nastąpiło 21 września br. ARP oficjalnie stanie sięwiększościowym udziałowcem Przewozów Regionalnych z chwilą zarejestrowaniapodwyższenia kapitału w Krajowym Rejestrze Sądowym.
– Podpisanie umowy pomiędzy ARP a PR jest kluczowym momentemtrwającego już od ponad roku projektu. To zasługa wszystkich zainteresowanychstron. Dzięki dokapitalizowaniu Spółka uzyskała środki na sfinansowanie procesuprzebudowy firmy. PR muszą trwale odzyskać rentowność i zdolności inwestycyjne.Jest to ambitne zadanie. Wierzę jednak, że możliwe do zrealizowania ?powiedział Marek Szczepański, wiceprezes ARP S.A.
Uzyskane z dokapitalizowania środki finansowe umożliwiąPrzewozom Regionalnym wdrożenie działań przewidzianych w planierestrukturyzacji, a przede wszystkim pomogą pozbyć się zadłużenia głównie wobecspółek z Grupy PKP.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Wejście do Spółki ARP, jako strategicznego inwestora, jestniezbędne do pełnej restrukturyzacji Przewozów Regionalnych i osiągnięcia przeznie trwałej rentowności. W ramach planu restrukturyzacji do 2018 roku planujemym.in. przeznaczenie ok. 500 mln zł na inwestycje taborowe oraz obniżaniekosztów funkcjonowania o ok. 200 mln zł rocznie, co umożliwi spółce dalszyrozwój. Dzięki inwestycjom zakładamy, że w tym czasie 60 proc. naszej flotybędą stanowiły nowe lub całkowicie zmodernizowane pociągi ? powiedział TomaszPasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych sp. z o.o.
Przedstawiony plan wskazuje, że ? po wdrożeniu działańrestrukturyzacyjnych w okresie 2015-2018 ? możliwe jest osiągnięcie przezSpółkę trwałej rentowności na bazie podstawowej działalności związanej zeświadczeniem usług użyteczności publicznej oraz dodatkowych obszarówusługowych, a pierwsze zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych wyruszą natrasy jeszcze w tym roku. Pierwszy z nich został zaprezentowany na tegorocznychtargach w Gdańsku. Jak wygląda możecie zobaczyć w InfoRail.
„