Aneks dotyczący kontraktu GSM-R na finiszu; Compremum nie chce rezygnować z rynku kolejowego
Compremum negocjuje aneks dotyczący kontraktu GSM-R i spodziewa się finalizacji negocjacji na przełomie roku - poinformowali przedstawiciele spółki.
W 2018 r. konsorcjum Nokia Solutions and Networks oraz spółek zależnych Wasko, Pozbudu i Herkulesa podpisało umowę z PKP PLK na budowę systemu ERTMS/GSM-R na liniach kolejowych.
Negocjacje jeszcze trwają
"Negocjacja aneksu (dotyczącego kontraktu GSM-R - PAP) cały czas trwa, dobiega końca. Mamy ustalone pewne rzeczy związane z waloryzacją. Wstępnie mamy ustalone terminy ukończenia prac budowlanych z zamawiającym i terminy wykonania certyfikacji. Myślę, że na przełomie roku powinno być to sfinalizowane" - powiedział wiceprezes Łukasz Fojt.
Wyjaśnił, że aneks dotyczy terminów realizacji i pieniędzy za wydłużenie czasu realizacji, jak i waloryzacji.
"Waloryzację wojenną mamy praktycznie uzgodnioną i potwierdzoną przez inżyniera, kwestia jest tylko zgód ministerialnych" - dodał.
"Brak aneksu i sytuacja, w której wpadliśmy w rozliczanie zaliczki, a równocześnie powinniśmy rozliczać certyfikację, której nie możemy rozliczać dlatego, że mamy częściowo wstrzymane linie nie pozwalające na badanie sygnału, też ma to być częścią aneksu - aby ten problem rozwiązać. Oddajemy zaliczkę, a z certyfikacji nie za dużo rozliczyliśmy. (...) Liczymy na to, że w aneksie uda nam się wynegocjować inne rozliczanie certyfikacji" - dodał Fojt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z prezentacji spółki wynika, że bieżący stan zaawansowania na kontrakcie wynosi 60 proc., zaliczka pozostała do spłaty 15,2 mln zł brutto, a wartość certyfikacji (kwota zatrzymana) to 69,3 mln zł.
Wiceprezes pytany w jakim obszarze spółka chce pozyskiwać kontrakty po zakończeniu prac przy GSM-R, poinformował że Compremum nie chce wycofać się z rynku kolejowego.
"Jak tylko jest to możliwe startujemy w przetargach, które są ogłaszane, ale jest tego niewiele i przede wszystkim niewiele jest rozstrzyganych. Na pewno chcemy w sektorze instalacyjnym i budowlanym. Chcemy też rozwijać sektor wagonowy" - ocenił Fojt.
(PAP)