Amsterdam: Silna pozycja Alstom w Holandii

inforail
21.03.2008 12:48

Holandia mająca 16,4 miliona obywateli mieszkających na obszarze 41,000 km2, ma jedną z najbardziej gęstych sieci kolejowych na świecie. Rocznie przewozy pasażerskie rosną w tempie 5%. Częściowo jest to efekt dokonanych modernizacji tak tras kolejowych jak i zakupów nowego taboru. Jednym z największych było oddanie do ruchu towarowej linii Betuweroute łączącej port w Rotterdamie z Niemcami. Drugim ważnym projektem jest budowana obecnie linia dużej prędkości łącząca Amsterdam z Antwerpią. Alstom istnieje na rynku holenderskim już od 20 lat, a swoje działania prowadzi z trzech zakładów Ridderkerk, Utrecht oraz Rijswijk (Haga). Oprócz taboru regionalnego oraz dalekobieżnego Alstom dostarczył również zespoły Thalys, które łączą Amsterdam z Brukselą i Paryżem. Alstom jest również znaczącym dostawcą systemu zabezpieczania ruchu kolejowego ERTMS. Na linii Betuweroute kursuje sześć lokomotyw wyposażonych w ten system przez Alstom. Alstom wyposażył w ten system również budowaną właśnie linię dużej prędkości na odcinku od Antwerpii do Rotterdamu. Zainstalowano tam ERTMS poziom 2. Aby umocnić swoją pozycję Alstom szuka nowych kontraktów. Producent liczy na kolejne kontrakty dotyczące ERTMS, jak również na dostawy nowego taboru pasażerskiego. Alstom chce zaoferować nowe piętrowe EZT Coradia Duplex, których już 180 kursuje po terenie Francji, Luksemburga oraz Szwecji. Alstom na 25 letnie doświadczenie w budowie piętrowych EZT.
Źródło: Komunikat prasowy Alstom.