Ambitne plany taborowe Przewozów Regionalnych

inforail
17.09.2015 09:23

Do 2018 roku Przewozy Regionalne chcą mieć 60% nowych i zmodernizowanychpociągów. Będą to 73 składy będące własnością spółki, dodatkowo dochodzi tabor stanowiącywłasność Urzędów Marszałkowskich, który przewoźnik użytkuje.

Przewozy Regionalne zdają sobie sprawę z faktu, że obecnasytuacja taborowa daleka jest od ideału. Średnia wieku pociągów to prawie 40lat. Za trzy lata ma się to zmienić do poziomu około 20 lat. Prezes PrzewozówRegionalnych Tomasz Pasikowski zapowiedział, że w latach 2016 ? 2018 zmodernizowanezostaną 43 składy. Do tego dochodzą bieżące remonty, na które składa się montażinformacji pasażerskiej, nowej toalety i malowanie jednostki. Takie pracezostaną wykonane w 180 pociągach. Najwięcej inwestycji zaplanowano na rok 2017. A wszystko za 500 mln zł. 

Już w przyszłym tygodniu, o czym informowaliśmy na łamachInfoRail, na gdańskich targach zaprezentowany zostanie pierwszy z 21modernizowanych przez przewoźnika pociągów. To przedsmak tego, co nasz czeka.Jak wiadomo w Przewozach Regionalnych szykuje się zmiana wizerunkowa. Nowamalatura to nie wszystko. O szczegółach przewoźnik ma poinformować w Gdańsku.

Nowa jednostka, zmodernizowana przez ZNTK Mińsk Mazowiecki,ma być przyjazna pasażerom i środowisku, przystosowana do potrzeb osóbniepełnosprawnych, z nowym wyglądem i siedziskami. Czy będzie to już standardemw Przewozach Regionalnych? Takie są plany.

Inwestycje taborowe mają być finansowane m.in. ze źródeł zewnętrznych.Przewoźnik chce pozyskać środki od banków, które jak wyjaśnił dyrektor finansowyprzewoźnika Wojciech Kroskowski są zainteresowane współpracą w tym zakresie. Narazie Przewozy Regionalne nie mają co liczyć na pozyskanie środków z Unii Europejskiej.Jako podmiot objęty pomocą publiczną będą mogły o nie ubiegać się dopiero pozakończeniu restrukturyzacji, a zatem w roku 2018. Podjęcie takich starań jużdziś zapowiedział Prezes Tomasz Pasikowski.

Nowy, lepszy tabor ma przyciągnąć pasażerów, a takżezachęcić do dalszej, dłuższej współpracy Urzędy Marszałkowskie. Po co tworzyćod początku coś, co już istnieje ? pyta Prezes Przewozów Regionalnych TomaszPasikowski?