Ambitne plany PKP SKM
PKP SKM przedstawiłanowe inwestycje w Trójmieście w perspektywie do 2020 roku. Na konferencji,która została zorganizowana na stacji Gdynia Główna zostały przybliżone planyinwestycyjne Spółki w infrastrukturę kolejową.
I tak, jak informuje przewoźnik, w ramach perspektywyfinansowania 2014 ? 2020 Spółka planuje realizację „Projektu Budowazintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacjąna linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego wGdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250”. W ramach projektuzostanie zbudowane Centrum monitoringu zlokalizowanego w budynku DworcaPodmiejskiego wraz z jego gruntowną modernizacją. W drugim zadaniu zostanązmodernizowane perony: Rumia Janowo, Gdynia Chylonia w 2017 roku. Na przełomie2018 i 2019 roku modernizacji zostaną poddane perony stacji Gdynia Orłowo orazGdynia Redłowo. Następnie w roku 2020 rozpoczną się równolegle remontyprzystanków Gdynia Leszczynki oraz Gdynia Grabówek. Na samym końcu zostanązmodernizowane perony Gdyni i Gdańska Stoczni.
Zakres prac w Budynku Dworca Podmiejskiego Gdynia Głównawraz z peronem SKM Gdynia Główna będzie obejmował:
– Modernizację peronu poprzez m.in.: wymianę nawierzchniperonu w celu dostosowania jej do potrzeb osób z ograniczoną możliwościąporuszania się, modernizację wiaty peronowej, modernizację układu torowego wobrębie przystanku, wymiana elementów sieci trakcyjnej przy peronie, montażelementów systemu informacji pasażerskiej, modernizację i doposażenie systemumonitoringu oraz montaż elementów małej architektury.
– Modernizację budynku Dworca Podmiejskiego wraz zpomieszczeniami oraz przejściem podziemnym z budynku na peron poprzez m.in.:renowację elewacji, tarasów, zegara, podłóg, schodów, ścian i sufitów,drewnianych elementów wykończenia wnętrza, kamiennej posadzki, montaż orazrenowację drzwi i okien, modernizację toalet wraz z wykończeniem, wymianęnawierzchni w strefie wejścia do budynku, modernizację przejścia podziemnego zbudynku dworca na peron.
– Adaptację pomieszczeń budynku dla potrzeb tzw. „Centrum”wraz z umeblowaniem, utworzeniem serwerowni i niezbędnego zaplecza.
Zakres prac w ramach budowy zintegrowanego systemumonitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr250 obejmuje:
Zadanie inwestycyjne przewiduje doposażenie wszystkichprzystanków w instalacje oraz urządzenia najważniejszych systemów związanych zdziałaniem informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa dla obiektów zarządzanychprzez SKM, które zostaną zintegrowane i zsynchronizowane w nowym, specjalniededykowanym ku temu Centrum Monitoringu ? utworzenie platformy PSIM.
Głównym zadaniem platformy PSIM będzie integracja wszystkichsystemów i aplikacji bezpieczeństwa, pozwalając na ich kontrolę przez spójny,przejrzysty i jednorodny interfejs użytkownika. W ramach swojego działania,platforma będzie integrować się z planowanymi systemami na następującychpoziomach:
? system sygnalizacji włamania i napadu,
? system kontroli dostępu,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
? zintegrowany system informacji pasażerskiej (ZSIP),
? system elektrycznego ogrzewania rozjazdów (EOR) orazsterowania oświetleniem peronów,
? system diagnostyki urządzeń (SNMP),
? system telefonów (VoIP),
? system sygnalizacji pożaru oraz stałych urządzeńgaśniczych,
? system monitoringu CCTV,
Dzięki temu zarządcą infrastruktury będzie mógł znaczącopodwyższyć poziom i jakość świadczonych usług.
„