Ambitne kolejowe plany województwa łódzkiego na rok 2021
Modernizacja linii kolejowych, kontynuacja budowy tunelu średnicowego - to najważniejsze inwestycje, które mają być realizowane w województwie łódzkim w 2021 roku.
Jak poinformowały PAP służby prasowe urzędu marszałkowskiego w przyszłym roku rozpoczną się prace przy rozbiórce i budowie wiaduktu nad torami kolejowymi w Koluszkach w ciągu drogi wojewódzkiej nr 715. Roboty mają potrwać do 2022 r.
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego zarząd województwa wsparł budowę odcinków trzech linii tramwajowych łączących Łódź z Pabianicami, Zgierzem i Konstantynowem Łódzkim. W przyszłym roku będą kończone te projekty. Wkład z RPO wynosi 60 mln zł.
W gminie Krośniewice powstanie nowoczesny kolejowy port przeładunkowy. 42,5 mln zł dofinansowania zarząd województwa łódzkiego przekazał inwestorowi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowitą wartość inwestycji firma szacuje na ponad 65,5 mln zł.
Kolej Plus
6,4 mln zł ma kosztować opracowanie dokumentacji potrzebnych do przejścia drugiego etapu w programie Kolej Plus, do którego Łódzkie zgłosiło trzy projekty - modernizację i elektryzację: linii kolejowej nr 24 na odcinku Piotrków Trybunalski – Bełchatów z wydłużeniem do Bogumiłowa oraz linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko Kamienna. Trzecim projektem jest budowa torów łączących linię kolejową nr 131 (Chorzew Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń). Inwestycje będą realizowane w latach 2021–2028.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wąskotórwka i tunel średnicowy
W listopadzie tego roku podpisano list intencyjny dotyczący dalszego funkcjonowania oraz rozwoju kolei wąskotorowej Rogów-Rawa–Biała. Jego sygnatariuszami są Województwo Łódzkie oraz Powiat Rawski i Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych. W budżecie województwa na 2021 rok zapewnione zostało ponad 437 tys. zł na realizację prac niezbędnych do "powstrzymania degradacji infrastruktury kolei wąskotorowej Rogów–Rawa–Biała". Głównym celem tej inwestycji jest zachowanie zabytkowej infrastruktury kolejowej, a tym samym poprawa atrakcyjności turystycznej regionu.
W przyszłym roku kontynuowana będzie największa inwestycja realizowana w regionie przez PKP Polskie Linie Kolejowe - budowa tunelu średnicowego łączącego dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska w Łodzi z przystankami pośrednimi. Planowany termin jego oddania do użytku to koniec roku 2022.(PAP)