Alstomy Regiolisy już w SNCF, ale jeszcze nie w trasie
inforail
06.01.2014 16:38
Alstomy Regiolisy już w SNCF, ale jeszcze nie w trasie
Koleje Francuskie SNCF zamówiły w 2009 r. 100 zespołów Alstom Coradia Regiolis. Zamówienie rozszerzano o kolejne opcje, tak iż obecnie obejmuje już 216 szt. Dostawy ruszyły zgodnie z planem w 2013 r. i potrwają do 2015 r. Koszt zakupu wyniósł 800 mln euro (8 mln euro za jeden skład).
Regiolisy zamówiono dla 12 spośród 22 regionów Francji:
- Alzacja –24 szt.
- Akwitania –22 szt.
- Lotaryngia –10 szt.
- Midi-Pireneje –25 szt.
- Kraj Loary –20 szt.
- Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże –10 szt.
- Pikardia –16 szt.
- Dolna Normandia –15 szt.
- Górna Normandia –10 szt.
- Owernia –12 szt.
- Poitou-Charentes –10 szt.
- Franche-Comte –7 szt.
Zakupy SNCF wynikają z wzrostu liczby pasażerów na regionalnych liniach kolejowych. Od 2002 r. liczba podróżnych wzrosła bowiem o 55%. Oddzielną kwestią jest potrzeba odnowy taboru, liczącego ponad 30 lat. SNCF codziennie kieruje na trasy 7000 regionalnych ekspresów.
Regiolisy posiadają napęd spalinowy oraz dwusystemowy elektryczny –25 kV AC i 1,5 kV DC. Pociągi są wykonane w kilku wersjach długości. Średnia wersja jest 72-metrowa, 4-członowa i wyposażona w 219 miejsc siedzących (lub 210, w tym 16 w klasie pierwszej). Ponad połowa siedzeń jest skierowana przodami do siebie, tworząc zespoły po 4 fotele. Na wyposażeniu znalazł się system zliczania pasażerów. Wysokość podłogi pojazdu jest dopasowana do wysokości peronów.
Testowy Regiolis do lipca 2013 r. pokonał 200 000 km i ukończył testy dynamiczne na jesieni 2013 r. W październiku 2013 r. Regiolisy otrzymały odpowiednie dopuszczenia AMEC, wymagane przez Francuski Urząd Bezpieczeństwa Kolejowego EPSF. Pojazdy zostaną włączone do ruchu pasażerskiego jednak dopiero w 2014 r. Tym samym, dostarczone już w połowie 2013 r. Regiolisy jak dotychczas służą do szkolenia maszynistów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pierwsze nowe Regiolisy dostarczono do Akwitanii w lipcu 2013 r., jeszcze przed zakończeniem testów dynamicznych. Pojazdy zaprezentowano na stacji kolejowej w Bordeaux.
We wrześniu 2013 r. dostarczono pociągi do kolejnego regionu – Lotaryngii. Nastąpiło to po uruchomieniu centrum obsługi posprzedażowej Alstoma w Metz w SNCF Technicentre. 10 zespołów dla Lotaryngii ma długość 72 metrów.
W grudniu 2013 r. Regiolisy trafiły do Dolnej Normandii. Zespoły te będą kursować między Paryżem a Granville, na trasie o długości 327 km, począwszy od wakacji 2014 r. Pojazdy dla Dolnej Normandii są w najdłuższej wersji –mają 110 m i 6 członów, przy czym mieszczą na miejscach siedzących aż 326 pasażerów. Fotele są w wersji „ekstra komfort”, posiadają kieszeń na gazety, podnóżki i gniazdka elektryczne.
Przed końcem roku Regiolisy miały trafić do Pikardii, jednak brak o tym informacji w mediach.
W grudniu koleje SNCF zamówiły 34 kolejne Alstomy Coradie przeznaczone do obsługi połączeń międzyregionalnych. Zmieszczą one 267 pasażerów.
Podsumowując, obecnie liczba zamówionych przez SNCF Coradii wynosi 216. Regiolisy trafią do 12 regionów we Francji, zgodnie z umową zawartą z SNCF w 2009 r. i rozszerzeniami w kolejnych latach, a 34 Coradie Linery obsługiwać będą połączenia międzyregionalne TET. Planuje się, że do końca 2014 r. liczba dostarczonych pojazdów wyniesie 100 sztuk.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024