Alstom zdobywa kolejne zamówienia na pociągi Coradia Lint

inforail
02.01.2013 11:45
HESSEN State Rail (HLB) wybrał oferty złożone przez Alstom na dostawę siedmiu DMU Coradia Lint oraz modernizację 25 takich samych już jeżdżących po regionie składów. Wartość kontraktów to 40 mln euro. Oba projekty zostaną zrealizowane do 2015 roku. Nowe pociągi pojadą z prędkością 120 km/h po sieci Eifel –Westerwald – Sieg. Każdy z nich pomieści 240 pasażerów. W zmodernizowanych składach pojawią się nowe siedzenia, oświetlenie i mechanizmy drzwiowe.
Coradia Lint dla HLB
Każda jednostka eksploatowana przez HLB ma pokonywać 3,6 mln km rocznie. Wprowadzenie do ruchu nowych składów znacznie poprawi częstotliwość kursowania pociągów, co korzystnie wpłynie na komfort podróżowania i jakość usług. Nowe pociągi to nowa jakość –powiedział Veit Salzmann, Dyrektor Zarządzający Hessische Landesbahn. Już wkrótce będziemy mogli zaoferować je naszym pasażerom, obok wieloletniego doświadczenia i wysokiego poziomu usług HLB. Z myślą o naszych klientach modernizujemy też tabor, który obecnie posiadamy –dodaje.
Coradia Lint dla HLB
Jak już wspomnieliśmy nowe jednostki będą dwuczłonowe, spalinowe. Ich prędkość maksymalna to 120 km/h. Kolejne zamówienie od HLB jest efektem naszej długiej i owocnej współpracy –podkreśla Martin Lange, członek zarządu Alstom Deutschland AG. Nowe składy pomieszczą 240 pasażerów. Zostaną wyposażone w wygodne fotele, szerokie przejścia, klimatyzacje. Będą też przyjazne osobom niepełnosprawnym. Osobom z ograniczonymi możliwościami ruchowymi oferują specjalne miejsca, pomosty, łączące skład z peronem oraz interkom. Wszystkie zostaną wyprodukowane w niemieckim zakładzie Alstomu w Salzgitter.
Modernizacja eksploatowanych 25 jednostek obejmuje zarówno elementy wyposażenia wnętrza, jak i aktualizację oprogramowania. Odnowione zostanie wnętrze, w tym fotele, pojawią się także gniazda elektryczne. Dotychczasowe świetlówki zostaną zastąpione światłami LED. Z myślą o osobach niepełnosprawnych poprawione zostaną mechanizmy zamykania-otwierania drzwi. Pojawi się sygnalizacja akustyczna i dźwiękowa. Każdy z pociągów zostanie wyposażony w monitoring. Modernizacje zostaną przeprowadzone w zakładach Alstom-u w Brunszwiku.