Alstom zdobywa kolejne zamówienia na pociągi Coradia Lint
inforail
02.01.2013 11:45
Alstom zdobywa kolejne zamówienia na pociągi Coradia Lint
HESSEN State Rail (HLB) wybrał oferty złożone przez Alstom na dostawę siedmiu DMU Coradia Lint oraz modernizację 25 takich samych już jeżdżących po regionie składów. Wartość kontraktów to 40 mln euro. Oba projekty zostaną zrealizowane do 2015 roku. Nowe pociągi pojadą z prędkością 120 km/h po sieci Eifel –Westerwald – Sieg. Każdy z nich pomieści 240 pasażerów. W zmodernizowanych składach pojawią się nowe siedzenia, oświetlenie i mechanizmy drzwiowe.
Każda jednostka eksploatowana przez HLB ma pokonywać 3,6 mln km rocznie. Wprowadzenie do ruchu nowych składów znacznie poprawi częstotliwość kursowania pociągów, co korzystnie wpłynie na komfort podróżowania i jakość usług. Nowe pociągi to nowa jakość –powiedział Veit Salzmann, Dyrektor Zarządzający Hessische Landesbahn. Już wkrótce będziemy mogli zaoferować je naszym pasażerom, obok wieloletniego doświadczenia i wysokiego poziomu usług HLB. Z myślą o naszych klientach modernizujemy też tabor, który obecnie posiadamy –dodaje.
Jak już wspomnieliśmy nowe jednostki będą dwuczłonowe, spalinowe. Ich prędkość maksymalna to 120 km/h. Kolejne zamówienie od HLB jest efektem naszej długiej i owocnej współpracy –podkreśla Martin Lange, członek zarządu Alstom Deutschland AG. Nowe składy pomieszczą 240 pasażerów. Zostaną wyposażone w wygodne fotele, szerokie przejścia, klimatyzacje. Będą też przyjazne osobom niepełnosprawnym. Osobom z ograniczonymi możliwościami ruchowymi oferują specjalne miejsca, pomosty, łączące skład z peronem oraz interkom. Wszystkie zostaną wyprodukowane w niemieckim zakładzie Alstomu w Salzgitter.
Modernizacja eksploatowanych 25 jednostek obejmuje zarówno elementy wyposażenia wnętrza, jak i aktualizację oprogramowania. Odnowione zostanie wnętrze, w tym fotele, pojawią się także gniazda elektryczne. Dotychczasowe świetlówki zostaną zastąpione światłami LED. Z myślą o osobach niepełnosprawnych poprawione zostaną mechanizmy zamykania-otwierania drzwi. Pojawi się sygnalizacja akustyczna i dźwiękowa. Każdy z pociągów zostanie wyposażony w monitoring. Modernizacje zostaną przeprowadzone w zakładach Alstom-u w Brunszwiku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024