Alstom realizuje największy kolejowy kontrakt w historii!
inforail
07.07.2014 14:18
Alstom realizuje największy kolejowy kontrakt w historii!
Alstom, wraz ze swoim afrykańskim partnerem –Gibela –zaprezentował podczas Africa Rail pociąg X’Ttrapolis Mega, przygotowany dla południowoafrykańskiego przewoźnika PRASA (Passenger Rail Agency of South Africa). Konsorcjum ma zbudować aż 600 takich składów, w ramach kontraktu o wartości 4 mld euro. Pierwsze jednostki mają zostać dostarczone w 2015 roku, całość zamówienia zostanie zrealizowana w ciągu 20 lat. To największy w historii kontakt Alstomu, strony podpisały go w październiku 2013 roku. Pociąg X’Ttrapolis Mega został zaprojektowany przez Alstom, z myślą o rynku afrykańskim. Zwraca uwagę rozstaw szyn –1067 mm –obowiązujący w RPA. Maksymalna prędkość jednostki to 120 km/h, istnieje jednak możliwość podniesienia jej do 160 km/k. Każdy pociąg składa się z sześciu członów, będzie mogło nim podróżować do 1600 pasażerów. Będą to bez wątpienia jedne z najnowocześniejszych jednostek w RPA. Klimatyzowane i przystosowane do potrzeb osób z ograniczoną zdolnością ruchową. Pudła pociągów zostaną wykonane ze stali nierdzewnej, dzięki czemu producent zmniejszy ich masę. W 95% składy budowane są z materiałów nadających się do recyklingu.
’Projekt działa na pełnych obrotach, a my zakończyliśmy pomyślnie pierwszy ważny krok przy jego realizacji ’ – powiedział dyrektor generalny PRASA Lucky Montana.
’Zespoły projektowe PRASA i Gibela współpracowały bardzo owocnie. Dzięki zaawansowanej technologii Alstomu projekt został wykonany szybko i sprawnie’ –dodał wyjaśnił Marc Granger, szef Gibela.
Alstom, w związku z rozpoczęciem realizacji tak olbrzymiego kontraktu podjął decyzję o budowie zakładu produkcyjnego w Dunnottar, 50 km od Johannesburga. O ile pierwsze 20 składów powstanie w fabryce w brazylijskiej miejscowości Lapa, o tyle pozostałe będą już budowane w RPA. Dzięki wygranej Alstomu, który zadecydował o budowie fabryki w Afryce, powstanie półtora tysiąca nowych miejsce pracy. Szacuje się także, że przy realizacji całego projektu znajdzie zatrudnienie około 33 tysięcy pracowników! W projekt zaangażowane będą również inne fabryki koncernu –we Francji: w Ornans, Tarbes, Le Creusot, Reichshoffen, Villeurbanne i Saint-Ouen oraz zakłady we włoskim Sesto i belgijskim Charleroi.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024