TransInfo Archiwum|Inforail|Producenci|Alstom: Do homologacji niezbędna jest dostępność właściwej infrastruktury
Alstom: Do homologacji niezbędna jest dostępność właściwej infrastruktury
inforail
08.05.2014 12:20
Alstom: Do homologacji niezbędna jest dostępność właściwej infrastruktury
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail PKP Intercity zamierzają naliczać kary Alstomowi za niedostarczenie w terminie składów Pendolino, zgodnych ze specyfikacją przetargową. Zapytaliśmy producenta, czy zgadza się z taką interpretacją zapisów umownych?
„Zobowiązaniem kontraktowym Alstom jest dostarczenie pociągu osiągającego prędkość maksymalną 250 km/h”- mówi Nikolas Halamek, Dyrektor Zarządzający Alstom Transport w Polsce. „Zostało to potwierdzone podczas testów prędkości przeprowadzonych na polskich torach w listopadzie ubiegłego roku, gdy skład osiągnął prędkość 293 km/h. Alstom jest również zobowiązany umową do dostarczenia składów wyposażonych i homologowanych zgodnie z polskim systemem sygnalizacyjnym SHP (pozwalającym osiągać maksymalną prędkość 160 km/h) oraz zgodnie z europejskim systemem sygnalizacyjnym ERTMS poziomu 2. Kompletny wniosek na homologację pociągu z systemem SHP i ERTMS poziom 2 zostanie złożony najszybciej jak to możliwe. Jednak by uzyskać zgodność z europejskim systemem ERTMS poziomu 2, niezbędna jest dostępność właściwej infrastruktury kolejowej w Polsce umożliwiającej przeprowadzenie odpowiednich ostatecznych testów. Zobowiązaniem kontraktowym Alstom jest odpowiedzialność za opóźnienia, jeżeli te opóźnienia spowodowane są przez Alstom”- dodaje Halamek.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024