Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Alstom Coradia (cz. 2) – referencje

inforail
24.06.2013 09:33
Elektryczne zespoły trakcyjne z rodziny Alstom Coradia zostały wyprodukowane dla szeregu przewoźników w setkach sztuk. Poniżej prezentujemy niektóre z referencji.
DB Regio AG

db_760

W Deutsche Bahn Regio eksploatowane są spalinowe zespoły trakcyjne (SZT) Coradia Lint, dostarczone po 2003 r., na podstawie zawartej wówczas ramowej umowy. Linty z DB Regio są 1-, 2- lub 3-członowe i oznaczono je seriami DB 640, 648, 622 i 620. Długość pojazdów wynosi od 28 do 81 metrów. W czerwcu 2012 r. zamówiono 38 kolejnych Coradii Lint.
Poza spalinowymi Coradiami, DB posiada też wersje elektryczne. W kwietniu 2012 r. firma zamówiła za 140 mln euro 28 elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Continental. Zamówienie to jest częścią kontaktu ramowego na 400 jednostek zawartego w 2011 r. Zespoły będą kursować od 2014 r. z Dortmundu do Mönchengladbach, łączone w składy po 2 lub 3. Ich pojemność wyniesie 170 miejsc siedzących i 173 stojące. Coradie Continental dołączą do pojazdów serii DB 440, oznaczonej Continental Lirex.
AKN Railway

akn_760

Coradia na niemieckich torach pojawi się również w barwach Altona –Kaltenkircken –Neumünster Railway. 14 spalinowych pociągów będzie kursować na 131-kilometrowej trasie w landzie Schleswig-Holstein. Pojemność pasażerska wyniesie 176 miejsc siedzących i 170 stojących, a prędkość maksymalna – 120 km/h.
LNVG
Coradia Lint obecna jest również w Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG). Przedsiębiorstwo posiada 92 spalinowe zespoły LINT 41 z lat 2000-2011 ze 130 miejscami siedzącymi.
SNCF
Koleje Francuskie zamówiły w 2009 r. 100 składów Coradia w specjalnej wersji Polyvalent. W odróżnieniu od niemieckich Coradii, pojazdy te zostaną wyprodukowane we Francji. SNCF zapłaci za nie 800 mln euro, przy czym dostawa planowana jest na lata 2013-2015.
HLB
Niemiecki przewoźnik HLB zamówił w 2010 r. 23 składy Coradia Lint 41, liczące 116 miejsc, z prędkością maksymalną 120 km/h. Pojazdy dołączyły do 60 wcześniej zamówionych.
BeNEX
Spółka BeNEX z Hamburga zamówiła w 2008 r. 26 zespołów Coradia Continental, w tym 21 trójwagonowych i 5 czterowagonowych.
Elektronetz Niedersachsen Ost
Alstom w grudniu 2012 r. zdobył zamówienie na 20 zespołów Coradia Continental dla Elektronetz Niedersachsen Ost. Pojazdy o pojemności 450 miejsc i prędkości 160 km/h będą dostarczane od 2015 r. Przewoźnik zakupił zespoły wraz z 20-letnią usługą utrzymania pojazdów.
Włoski przewoźnik zamówił w grudniu 2012 r. 70 zespołów Coradia Meridian za 440 mln euro. Pojazdy będą 82-metrowe i znajdą się w nich 292 miejsca. Włoskie Coradie zostaną wyprodukowane we włoskiej fabryce Alstomu w Savigliano.
Netinera
Również firma Netinera z siedzibą w Berlinie zamówiła Coradie. 63 zespoły spalinowe, w tym 45 sztuk Lint 54 z 160 miejscami siedzącymi oraz 18 sztuk Lint 81 z 270 miejscami, zostanie dostarczonych za blisko 300 mln euro do 2014 r. Pojazdy przeznaczone będą do ruchu regionalnego w Niemczech. Łączna liczba wyprodukowanych Lintów wynosi już ponad 700.
Storstockholms Lokaltrafik

stockholmtransport_760

Sztokholmski przewoźnik Storstockholms Lokaltrafik (SL) w czerwcu 2012 r. zamówił 46 zespołów Coradia Nordic za 440 mln euro. Po dostawach w 2016 r. na stanie SL znajdzie się łącznie 129 Coradii. Nowe zespoły będą 6-członowe, o prędkości maksymalnej 160 km/h. Pojazdy będą przystosowane do eksploatacji w mroźnym klimacie. Od 2002 wyprodukowano już 239 Coradii Nordic dla Szwecji.