AL-ki Kolei Mazowieckich jadą na P4

inforail
03.09.2020 12:45

Naprawa okresowa (in.naprawa rewizyjna) to wykonanie prac obejmujących przegląd podzespołów izespołów połączony z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego oraznaprawą lub wymianą elementów zużytych bądź uszkodzonych. Dla KoleiMazowieckich wykona je ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A.

Wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 odbywa się poprzebyciu przez pojazd 500 tys. km lub co 5 lat. W przypadku ezt EN57 AL KoleiMazowieckich jest to pierwsza tego typu naprawa po naprawie P5. W sumie nanaprawy w poziomie utrzymania P4 pojedzie 39 ezt EN57 AL. Umowa z ZNTK „MińskMazowiecki” S.A. opiewa na kwotę ponad 62 mln zł netto. Zgodnie z jejzapisami  wykonawca zrealizuje naprawy dokońca 2021 r.

W ostatnim czasie oparku taborowym Kolei Mazowieckich mówi się przede wszystkim w kontekścienowych pojazdów FLIRT. Jednak nasza troska o flotę dotyczy także właściwegoutrzymania starszych pojazdów, w tym m.in. ezt EN57 AL. Naprawy w poziomieutrzymania P4 dotyczą przede wszystkim wymiany wszystkich tych elementów, którew wyniku eksploatacji uległy zniszczeniu oraz zużyciu. Służą więc przedewszystkim zapewnieniu właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy –tłumaczy prezes Czesław Sulima.

Ze strony Kolei Mazowieckich umowę podpisali: RobertStępień, prezes zarządu, oraz Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektoreksploatacyjny, ze strony wykonawcy: Krzysztof Adamski, prezes zarządu,dyrektor generalny, oraz Jacek Bilski, członek zarządu, dyrektor produkcji.(KM)