Akiem chce wprowadzić na polski rynek 30 nowych lokomotyw Bombardiera
Akiem – jedna z firmleasingujących tabor kolejowy – planuje wprowadzić na polski rynek nawet 30nowych lokomotyw Bombardier Traxx 3.
Jak poinformowano dzisiaj we Wrocławiu w latach 2019-2020wszystkie maszyny będą dostępne dla potencjalnych klientów. W tym roku Bombardierma dostarczyć 10 lokomotyw z homologacją na kilka europejskich krajów, opróczPolski, także Holandię, Austrię, Niemcy, Czechy, Słowację i Węgry. W rokuprzyszłym dołączy do nich 20 kolejnych Traxx-ów, przeznaczonych do kursowaniatylko po Polsce.
Akiem dostrzega duży potencjał w polskim rynku, głównie zuwagi na konieczność wymiany floty taborowej polskich przewoźników. Wielu znich korzysta z kilkudziesięcioletnich lokomotyw, które wkrótce trzeba będziewymienić na nowe. Jednym ze sposobów może być zatem leasing od firmy Akiemwłaśnie.
Co więcej prowadzone inwestycje infrastrukturalne wymagająniejako wprowadzenia lokomotyw szybszych, o prędkościach 140-160 km/h. Takiestandardy oferują Traxxy Bombardiera. Akiem dostrzega również zapotrzebowaniena lokomotywy, które będą mogły prowadzić pociągi w ruchu trans granicznym.
We wrocławskiej fabryce Bombardiera powstają już pudła lokomotyw,które będą dostarczane dla Akiem. Pierwsze maszyny mają być gotowe na jesieni,jest prawdopodobnym, że takiego Traxxa zobaczymy na targach w Gdańsku. Będzieto jedna z najnowocześniejszych lokomotyw na świecie, wyposażona w innowacyjnesystemy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Obecnie Akiem leasinguje polskim przewoźnikom 18 lokomotyw,które prowadzą pociągi towarowe kilku prywatnych firm. Łącznie obecnie w Polscekursuje około 60 Traxxów Bombardiera. Pociągi pasażerskie prowadzą w barwachKolei Mazowieckich.
„