Acatus nie zdołał wyjechać na trasę
inforail
02.06.2014 20:05
Acatus nie zdołał wyjechać na trasę
Znowu pech Acatusa. Dziś, 2 czerwca, po gruntownej naprawie i ponad dwuletnim przestoju, w kolorach województwa łódzkiego, o godzinie 14.34 pociąg ED59-01 ACATUS miał powrócić na tory i wyruszyć w swój pierwszy kurs z Łodzi Kaliskiej do Skierniewic. Nie wyruszył, ponieważ zepsuł się zanim jeszcze dojechał do peronu. Nieoficjalnie mówi się o awarii elektroniki. Do Skierniewic pojechał inny skład, Acatus udał się natomiast na naprawę…Oby tym razem usterkę udało się usunąć.
ACATUS ED59-01 to jeden z pierwszych elektrycznych zespołów trakcyjnych nowej generacji zakupiony przez Województwo Łódzkie w 2006 r., wyprodukowany przez PESĘ Bydgoszcz. Pojazd zaprojektowany według zupełnie nowej wizji, mający gwarantować pasażerom wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa podróży. Wprowadzony do eksploatacji w 2006 roku obsługiwał głównie trasy Łódź –Warszawa.
Przypomnijmy, że w ramach prac modernizacyjnych wykonane zostały prace, które mają poprawić jakość podróżowania. Są to m.in.:
– ergonomiczne i komfortowe fotele obite nową, trwałą tapicerką w barwach województwa łódzkiego
– jednoprzestrzenne, klimatyzowane, zapewniające bezpieczną podróż i dobre wyciszenie wnętrze
– bezprzewodowy dostęp do internetu oraz biletomaty (uruchomienie w III kwartale 2014 r.)
– przystosowanie pojazdu dla osób niepełnosprawnych, tj. rampa wejściowa ułatwiająca wjazd wózków dla niepełnosprawnych
– estetyczne i ekologiczne toalety, wyposażone w układ zamknięty nieczystości
– wózki napędne z silnikami prądu przemiennego zasilane falownikami wykonanymi w technologii IGTB umiejscowione w skrajnych częściach pojazdu
– nowoczesny system antypoślizgowy
– mikroprocesorowy rozproszony układ sterowania pojazdu
Dodatkowo pojazd otrzymał nową malaturę, nawiązującą do malatury łódzkich składów. Dobór kolorystyki, materiałów oraz rozwiązań wnętrza przygotowano z niezwykłą starannością ponieważ komfort i nastrój pasażerów był najważniejszym priorytetem. A zatem czekamy na pierwszy po modernizacji kurs z pasażerami. Może to być o tyle trudne, że tak naprawdę nie udało się dokładnie ustalić co zepsuło się w zmodernizowanym pociągu. I tak oto dzisiejsza feta zakończyła się niestety klapą…
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024