Aachen: Heidekrautbahn wygrało przetarg na obsługę Rhein-Sieg-Express (RE 9)
Przewozy pasażerskie na linii RE9 określanej mianem Rhein-Sieg-Express kursującej pomiędzy Aachen a Siegen (RE 9) przejmie od grudnia 2010 na kolejne 15 lat Heidekrautbahn, będące spółką córką Deutschen Bahn. Powodem wyboru właśnie tej oferty była jej efektywność gospodarcza definiowana ceną i wiekiem taboru. Dr. Norbert Reinkober, Dyrektor Zarządzający NVR GmbH powiedział o wyborze oferty: „Wszyscy oferenci przedstawiali atrakcyjne oferty bazujące na nowych pojazdach, ponieważ w przyszłości musimy się liczyć z ograniczonym budżetem ze strony publicznej chcemy zaoferować naszym klientom więcej jakości”. Kontrakt został zapisany w taki sposób, żeby umożliwiał w przyszłości zmianę ilości zadań przewozowych, aby móc reagować na zmieniające się potrzeby przewozowe społeczności. Teraz Heidekrautbahn ma dwa i pół roku aby przygotować się do przejęcia przewozów z grudniową zmianą rozkładu jazdy w 2010 roku. Dla celów przewozów przewoźnik zadeklarował zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Organizatorzy przetargu położyli duży nacisk na poprawę bezpieczeństwa, dlatego w każdym pociągu zostanie zainstalowany monitoring.
Źródło: Opracowane na podstawie Lok-Report