Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

90 wagonów musi poczekać na modernizacje. FPS za droga dla PKP Intercity

inforail
20.10.2020 13:45

PKP Intercityunieważniły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomieutrzymania wraz z modernizacją i przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 90wagonów osobowych typu 141A/111A. Było za drogo.

PKP Intercity podały, że w postępowaniu ofertę złożyłwyłącznie jeden Wykonawca: H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Oferciejako ważnej i niepodlegającej odrzuceniu przyznano maksymalną liczbę punktów wprzyjętych kryteriach oceny ofert oraz uznano ją za najkorzystniejszą w świetleustawy Pzp.

Zaproponowana przez Wykonawcę kwota za realizację usługi niemieści się w kwocie jaką Zamawiający, przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.FPS zaproponowała bowiem kwotę 515 751 300,00 zł brutto. Budżet PKP Intercityna ten cel to 424 534 500,00 zł brutto.

Przewoźnik podał, że mając na uwadze fakt, iż cenanajkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający przeznaczył nasfinansowanie zamówienia i jednocześnie kwoty tej nie można zwiększyć do cenynajkorzystniejszej oferty, postępowanie podlega unieważnieniu.

Przypomnijmy, że po wykonanej naprawie wraz z modernizacjąwagony osobowe miały być wagonami przedziałowymi 2 klasy. Zamawiający wymagał,aby wykonanie naprawy wraz z modernizacją wszystkich wagonów objętych umową,nastąpiło nie później niż w terminie 30 miesięcy od dnia jej zawarcia, zaśwykonanie przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania wszystkich wagonów winnonastąpić po 18 miesiącach od wykonania naprawy na 5-tym poziomie utrzymaniawraz z modernizacją.

Wykonawca miał też zagwarantować wykonanie przeglądu każdegoz wagonów w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych (czas postojuwagonu w przeglądzie). Wykonanie naprawy wraz z modernizacją jednego wagonuosobowego (czas postoju wagonu) nastąpić miało w terminie nie dłuższym niż 80dni kalendarzowych, a wykonanie naprawy wraz z modernizacją pierwszego wagonuosobowego (czas postoju wagonu w naprawie wraz z modernizacją) w terminie niedłuższym niż 350 dni kalendarzowych.

FPS zaproponowała 85 dni kalendarzowych jako terminwykonania naprawy wraz z modernizacją jednego wagonu oraz 37 miesięcygwarancji.