9 grudnia otwarcie dworca Wien Hauptbahnhof
inforail
05.12.2012 14:03
9 grudnia otwarcie dworca Wien Hauptbahnhof
9 grudnia 2012 roku –ta data z pewnością przejdzie do pamięci wszystkich wiedeńczyków i podróżujących koleją po mieście – nie tylko za sprawą zmiany rozkładu jazdy. Po kilkunastu miesiącach intensywnych prac budowlanych do użytku zostanie oddana część nowo wybudowanego, nieistniejącego dotychczas dworca głównego w Wiedniu –Wien Hauptbahnhof. A zatem już w najbliższy weekend wiedeński Hauptbahnhof zostanie częściowo otwarty dla pociągów i pasażerów. Na razie korzystać oni będą mogli z dwóch gotowych peronów, czterech torów. Dostępny też będzie jeden tor tymczasowy. Kolejne sześć torów oraz główna hala dworca ma być gotowa w grudniu przyszłego roku i wtedy też dworzec przejmie ruch pociągów dalekobieżnych. Zakończenie całej inwestycji zaplanowano na grudzień 2015 r.
Gdy 9 grudnia 2012 roku, o godz. 4.56 kolej podmiejska S80 z Wien Hirschstetten do Wien Meidling, zatrzyma się na stacji Wien Hauptbahnhof dla całej kolei w Austrii rozpocznie się nowa era. Nowy rozkład jazdy austriackiej kolei narodowej (ÖBB), po raz piewszy w historii uwzględnia Wien Hauptbahnhof w siatce połączeń. Już za kilka dni zatrzymają się tu pierwsze pociągi.
Nowy dworzec kolejowy w Wiedniu wzniesiono na terenie dworca Wien Südbahnhof, który do roku 2010, kiedy to został zrównany z ziemią, był największym dworcem kolejowym w austriackiej stolicy. Dworzec ten był szczególnie dobrze znany Polakom, bowiem tu przez długie lata dojeżdżały i stąd odjeżdżały wszystkie pociągi w kierunku Polski.
Od tego momentu trwały też intensywne prace przy budowie nowego dworca usytuowanego prawie dokładnie na miejscu legendarnego Wien Südbahnhof, a Südtiroler Platz, z wejściem głównym przy Südtiroler Platz. Projekt budowy dworca głównego i infrastruktury kolejowej oraz zagospodarowania terenu wokół o łącznej powierzchni 109 ha to olbrzymie przedsięwzięcie, którego realizację przewidziano na lata 2009-2015.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024