8 marca piętrowe pociągi Deutsche Bahn wyjadą na trasę Rostock – Berlin – Drezno

inforail
05.02.2020 11:45

Deutsche Bahn wprowadzido ruchu dodatkowe pociągi dalekobieżne. 17 piętrowych składów, wyprodukowanychprzez Stadlera wzmocni flotę pojazdów, wykorzystywanych do obsługi połączeńmiędzymiastowych.

Pierwsze dziewięć elektrycznych zespołów trakcyjnych będziew ruchu na linii międzymiastowej Rostock – Berlin – Drezno od 8 marca. Piętrowezestawy zostały odkupione przez DB od WestBahn.

Świeżo pomalowany na biało pierwszy dwupokładowy pociągzaprezentowany został na dworcu głównym w Berlinie.

„Najnowsze nabytki DB umożliwią wprowadzenie dwugodzinnegocyklu między Rostockiem, Berlinem i Dreznem. Nowe pociągi i nowe ofertyprzyczynią się do ochrony klimatu i zwiększenia mobilności w Niemczech” –powiedział Berthold Huber, Członek Zarządu DB.

Nowe pociągi segmentu Intercity to czteroczłonowe jednostkielektryczne z 300 miejscami siedzącymi. Mają WiFi, system rezerwacji,nowoczesne systemy informacji pasażerskiej i wystarczająco dużo miejsca nabagaż i osiem rowerów. Panoramiczne okna na górnym i dolnym pokładzie, a takżezróżnicowane miejsca do siedzenia, przyczyniają się do zwiększenia komfortupodróży. Pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się mogą dotrzeć dopociągu za pomocą rampy. Składy są wyposażone w dwa miejsca na wózkiinwalidzkie i toaletę dla niepełnosprawnych. System oznakowania w brajluułatwia orientację.

Linia dalekobieżna Drezno – Berlin – Rostock jest częściąnowej strategii korporacyjnej, w ramach której DB chce zwiększyć ruch kolejowy.Celem jest podwojenie liczby osób podróżujących na duże odległości do 260milionów osób rocznie.

W sumie Deutsche Bahn inwestuje ponad 12 miliardów euro weflotę pojazdów.