8 marca piętrowe pociągi Deutsche Bahn wyjadą na trasę Rostock – Berlin – Drezno
Deutsche Bahn wprowadzido ruchu dodatkowe pociągi dalekobieżne. 17 piętrowych składów, wyprodukowanychprzez Stadlera wzmocni flotę pojazdów, wykorzystywanych do obsługi połączeńmiędzymiastowych.
Pierwsze dziewięć elektrycznych zespołów trakcyjnych będziew ruchu na linii międzymiastowej Rostock – Berlin – Drezno od 8 marca. Piętrowezestawy zostały odkupione przez DB od WestBahn.
Świeżo pomalowany na biało pierwszy dwupokładowy pociągzaprezentowany został na dworcu głównym w Berlinie.
„Najnowsze nabytki DB umożliwią wprowadzenie dwugodzinnegocyklu między Rostockiem, Berlinem i Dreznem. Nowe pociągi i nowe ofertyprzyczynią się do ochrony klimatu i zwiększenia mobilności w Niemczech” –powiedział Berthold Huber, Członek Zarządu DB.
Nowe pociągi segmentu Intercity to czteroczłonowe jednostkielektryczne z 300 miejscami siedzącymi. Mają WiFi, system rezerwacji,nowoczesne systemy informacji pasażerskiej i wystarczająco dużo miejsca nabagaż i osiem rowerów. Panoramiczne okna na górnym i dolnym pokładzie, a takżezróżnicowane miejsca do siedzenia, przyczyniają się do zwiększenia komfortupodróży. Pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się mogą dotrzeć dopociągu za pomocą rampy. Składy są wyposażone w dwa miejsca na wózkiinwalidzkie i toaletę dla niepełnosprawnych. System oznakowania w brajluułatwia orientację.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Linia dalekobieżna Drezno – Berlin – Rostock jest częściąnowej strategii korporacyjnej, w ramach której DB chce zwiększyć ruch kolejowy.Celem jest podwojenie liczby osób podróżujących na duże odległości do 260milionów osób rocznie.
W sumie Deutsche Bahn inwestuje ponad 12 miliardów euro weflotę pojazdów.
„