Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
75 dni do nowego rozkładu jazdy – Koleje Śląskie podsumowują przygotowania
inforail
02.10.2013 14:26
75 dni do nowego rozkładu jazdy – Koleje Śląskie podsumowują przygotowania
Lepsza liczbowo i jakościowo kadra, rozsądna polityka taborowa, skrupulatność przygotowania rozkładu –to założenia, zgodnie z którymi w Kolejach Śląskich prowadzone są działania przygotowawcze do wdrożenia 15 grudnia 2013 r. nowego rozkładu jazdy –poinformował nas Maciej Zaremba, rzecznik prasowy przewoźnika. 8 grudnia 2012 r. wprowadzono nowy rozkład jazdy, zgodnie z którym z dnia na dzień liczba połączeń obsługiwanych przez Koleje Śląskie wzrosła blisko sześciokrotnie (z ok. 100 do blisko 600). Brak przygotowania do tak znaczącego wzrostu spowodował największy w historii śląskiego kolejnictwa kryzys. —Lista przyczyn grudniowego kryzysu była punktem wyjścia do wszelkich działań naprawczych podejmowanych w 2013 roku. Dzisiaj sytuacja związana z przygotowaniami do wprowadzenia nowego rozkładu jazdy jest o wiele lepsza —mówi Maciej Zaremba, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
9 grudnia 2012 r. Koleje Śląskie na stanowiskach maszynistów, kierowników pociągów i konduktorów zatrudniały w sumie 319 pracowników. W chwili obecnej jest ich 478. W przypadku maszynistów znacznie większy odsetek niż w grudniu 2012 r. ma certyfikaty uprawniające ich do prowadzenia więcej niż jednego typu pojazdu. Podobnie jest ze znajomością szlaków –prawie wszyscy maszyniści mogą zgodnie z prawem poruszać się po więcej niż jednym szlaku.
Realny rozkład jazdy
Jedną z głównych wad ubiegłorocznego rozkładu jazdy były błędy warsztatowe powodujące, że na niektórych relacjach pociągi miały zbyt krótki czas na nawrót na stacji końcowej i zmianę kierunku jazdy. W tym roku rozkład jazdy konstruowany jest przez siedmioosobowy zespół (wcześniejszy rozkład jazdy opracowała jedna osoba), a dodatkowo wprowadzono trójstopniową kontrolę pracy. Ostateczny kształt rozkładu jazdy zostanie zatwierdzony w listopadzie 2013 r. przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Więcej sprawdzonego taboru
Wysoka awaryjność i zbyt mała liczba składów były głównymi mankamentami zabezpieczenia stanu taborowego Kolei Śląskich, z którym rozpoczęto realizacje ubiegłorocznego rozkładu jazdy. W tym roku będzie inaczej. Szacuje się, że aby sprawnie obsłużyć planowany rozkład jazdy potrzeba będzie 45-48 składów plus 12-15 sztuk rezerwy. W chwili obecnej –w ramach długookresowych umów –śląski przewoźnik dysponuje 43 jednostkami, a na kolejnych 18 rozpisane są już przetargi (to elektryczne zespoły trakcyjne). Jeśli te postępowania nie przyniosą zakładanych efektów wdrożony zostanie plan rezerwowy, który zakłada dalsze wykorzystywanie na wybranych liniach konfiguracji: lokomotywa + wagony.