7 podmiotów interesuje się przetargiem na lokomotywy dla PKP IC; także CRRC razem z Cegielskim
7 podmiotów złożyło wnioski o dopuszczenie do przetargu PKP Intercity na dostawę 63 lokomotyw wielosystemowych. Są zaskoczenia.
Wnioski złożyli:
PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki;
NEWAG Nowy Sącz;
Bombardier Transportation Polska i Bombardier Transportation GmbH;
CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. i Vossloh Locomotives;
Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski i CRRC Datong Co. Ltd.;
Siemens Mobility Sp. z o.o. i Siemens Mobility GmbH;
Talgo SL.
Kolejnym etapem będzie dialog konkurencyjny z producentami. Będzie prowadzony do momentu, w którym spółka będzie w stanie określić rozwiązania najbardziej spełniające jej potrzeby. Po jego zakończeniu Spółka wzbogacona o informacje pozyskane w trakcie dialogu opracuje specyfikację warunków zamówienia, a następnie zaprosi wykonawców uczestniczących w dialogu do składania ofert. Kolejnym krokiem będzie wybór najkorzystniejszej oferty i udzielenie zamówienia wykonawcy wybranego w oparciu o kryteria oceny ofert określone w specyfikacji warunków zamówienia.
Szacunkowa data wysłania zaproszeń do oferentów to 29 października 2021 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zamawiający podał kryteria oceny ofert w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego:
1) cena jednostkowa dostawy pojazdu;
2) stawka za świadczenie usług utrzymania;
3) gwarancja dla pojazdu co najmniej 36 miesięcy;
4) maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż 3;
5) współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95 %;
6) współczynnik niezawodności technicznej na poziomie co najmniej 95 %.
Nowe wielosystemowe lokomotywy będą mogły poruszać się na liniach kolejowych zasilanych prądem o różnych wartościach napięć: 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC. Dzięki temu poprowadzą pociągi na zmodernizowanych i nowych liniach w Polsce, jak również na trasach międzynarodowych. Producent będzie musiał bowiem uzyskać dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w sześciu krajach: Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w system ETCS poziomu drugiego.
Zamówienie obejmuje dostawy 63 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych o prędkości nie mniejszej niż 200 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania z opcją na kolejne 32.