Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

7 podmiotów interesuje się przetargiem na lokomotywy dla PKP IC; także CRRC razem z Cegielskim

inforail
17.08.2021 12:45
7 podmiotów złożyło wnioski o dopuszczenie do przetargu PKP Intercity na dostawę 63 lokomotyw wielosystemowych. Są zaskoczenia.

Wnioski złożyli:

PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki;

NEWAG Nowy Sącz;

Bombardier Transportation Polska i Bombardier Transportation GmbH;

CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. i Vossloh Locomotives;

Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski i CRRC Datong Co. Ltd.;

Siemens Mobility Sp. z o.o. i Siemens Mobility GmbH;

Talgo SL.

Kolejnym etapem będzie dialog konkurencyjny z producentami. Będzie prowadzony do momentu, w którym spółka będzie w stanie określić rozwiązania najbardziej spełniające jej potrzeby. Po jego zakończeniu Spółka wzbogacona o informacje pozyskane w trakcie dialogu opracuje specyfikację warunków zamówienia, a następnie zaprosi wykonawców uczestniczących w dialogu do składania ofert. Kolejnym krokiem będzie wybór najkorzystniejszej oferty i udzielenie zamówienia wykonawcy wybranego w oparciu o kryteria oceny ofert określone w specyfikacji warunków zamówienia.

Szacunkowa data wysłania zaproszeń do oferentów to 29 października 2021 roku.

Zamawiający podał kryteria oceny ofert w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego:

1) cena jednostkowa dostawy pojazdu;

2) stawka za świadczenie usług utrzymania;

3) gwarancja dla pojazdu co najmniej 36 miesięcy;

4) maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż 3;

5) współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95 %;

6) współczynnik niezawodności technicznej na poziomie co najmniej 95 %.

Nowe wielosystemowe lokomotywy będą mogły poruszać się na liniach kolejowych zasilanych prądem o różnych wartościach napięć: 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC. Dzięki temu poprowadzą pociągi na zmodernizowanych i nowych liniach w Polsce, jak również na trasach międzynarodowych. Producent będzie musiał bowiem uzyskać dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w sześciu krajach: Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w system ETCS poziomu drugiego.

Zamówienie obejmuje dostawy 63 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych o prędkości nie mniejszej niż 200 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania z opcją na kolejne 32.