65 TRAXX-ów dla Railpool powstanie także w Polsce
Wrocławska fabryka Bombardiera będzie miała swój udział w produkcji TRAXX-ów, jakie Bombardier dostarczy dla firmy leasingowej Railpool. Umowa zawarta między stronami obejmuje przekazanie do 65 lokomotyw. W pierwszym rzucie będzie ich 35, opcja obejmuje dostawę kolejnych 30 maszyn. Całkowita wartość zamówienia to około 250 mln euro. Zamówienie obejmuje zarówno lokomotywy w wersji MS, a więc czterosystemowe, przystosowane do kursowania w sieciach z czterema różnymi systemami zasilania energią elektryczną, jak i w wersji AC (dwusystemowe). Te pierwsze mają zostać skierowane do prowadzenia pociągów w nowym korytarzu wschód-zachód, łączącym Polskę z Holandią. Dwusystemowe Traxxy będą eksploatowane w Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Rumunii i na Węgrzech. Lokomotywy będą też wyposażone w funkcję Last Mile, która umożliwia prowadzenie pociągów na odcinkach niezelekryfikowanych, w obrębie np. portów czy stacji. Jak zapowiada producent to technologia przyszłości. Będą w nich także systemy ETCS.
’Dzięki tej umowie będziemy kontynuować naszą udaną współpracę z Bombardierem, a tym samym oferować naszym klientom sprawdzone lokomotywy TRAXX. We współpracy z Bombardierem rozwijamy także nowe systemy bezpieczeństwa, stając się przez to coraz bardziej wiarygodnym partnerem dla naszych klientów”mówi Torsten Lehnert, szef firmy Railpool.
Lokomotywy są zaprojektowane do prowadzenia pociągów z prędkością do 160 km/h. Końcowy ich montaż odbywać się będzie w Kassel (Niemcy) z podzespołów wyprodukowanych w innych zakładach Bombardiera: we Wrocławiu (pudła) i w niemieckim Siegen (wózki). Napęd i układy automatyczne zostaną wyprodukowane w zakładach koncernu w Mannheim i Hennigsdorf (Niemcy) oraz Västerås (Szwecja).