Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

61% pasażerów jest zadowolonych z czystości w pociągach

inforail
12.04.2017 08:22

Aż 61% badanychtwierdzi, że higiena w pociągach utrzymana jest na odpowiednim poziomie, apołowa ankietowanych ma identyczne zdanie na temat dworców ? tak wynika z badań przeprowadzonych przezfirmę PwC.

Czystość infrastruktury kolejowej w ciągu kilku ostatnichlat uległa znaczącej poprawie. Obecny stan w głównej mierze zawdzięczać można ?przygotowanym przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości na zlecenie PKP ? KsięgomStandardów Utrzymania Czystości na dworcach i stacjach kolejowych. Zbiory zasadutrzymania higieny na odpowiednim poziomie opracowano w latach 2012-2013 ifunkcjonują one do dziś ? w oparciu o nie przygotowywane są specyfikacjeprzetargowe. Równie istotna jest decyzja o korzystaniu z usług profesjonalnychprzedsiębiorstw sprzątających ? w 2014 roku PKP przeprowadziła postępowanieprzetargowe na utrzymanie czystości we wszystkich (2668) obiektach Grupy.

Przewóz pasażerów jest zaawansowanym obszarem nowoczesnejmobilności, wymagającym nowoczesnych rozwiązań w kwestii utrzymania czystości.W Polsce z transportu samochodowego w 2015 roku skorzystało ponad 416 milionówosób, zaś w przypadku kolejowego było ich prawie 280 milionów . Odpowiednipoziom higieny w pociągach, czy na dworcach kolejowych ? obecnie czynnych jest585 ? zapewnia podróżującymbezpieczeństwo i wpływa pozytywnie na ich ocenę usług.

Obiekty infrastrukturalne powinny być kontrolowane podwzględem jakości sprzątania w wystandaryzowany sposób. Odpowiednia weryfikacjaefektów pracy osób dbających o porządek ma pozytywny wpływ na utrzymanieczystości w branży transportowej. Wynika to m.in. z faktu, że dzięki jednolitejkontroli pracownicy znają swoje obowiązki, a nad jakością świadczonych usługczuwa jedna, wyznaczona do tego osoba.

Duża liczba pasażeróworaz przystankowy charakter dworców kolejowych czy stacji benzynowychsprawiają, że miejsca te wymagają większej częstotliwości sprzątania. Częstopowstające plamy oleju bądź zapiaszczony chodnik mogą stanowić zagrożenie dlapodróżujących ? stosowanie nowoczesnych technologii w dziedzinie utrzymaniaczystości zapewnia pasażerom bezpieczeństwo. Sprzątanie przy użyciu zamiatarkiczy specjalnej myjki jest 5-krotnie szybsze od tradycyjnych metod, dzięki czemuzanieczyszczenia mogą być usuwane na czas. Profesjonalne maszyny zwiększająwydajność pracy firm sprzątających oraz zapewniają znaczne oszczędności.Opłacalne jest korzystanie z usług zewnętrznych przedsiębiorstw dbających oporządek ? ich wystandaryzowane metody pracy zwiększają efektywność dbania ohigienę oraz są gwarancją usług na najwyższym poziomie ? mówi Andrzej Tul,wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.