600 klimatyzowanych wagonów w PKP IC – gotowość do upałów
Zapasy wody, klimatyzacja na największych dworcach oraz wcoraz większej liczbie pociągów PKP Intercity. Grupa PKP jest przygotowana doudzielenia pomocy podróżnym w trudnych warunkach pogodowych spowodowanychwysokimi temperaturami.
W związku z panującymi w Polsce upałami spółki Grupy PKPpodjęły działania w celu zapewnienia pasażerom możliwie największego komfortupodróży i oczekiwania na pociąg. W przypadku opóźnień pociągów PKP Intercity(powyżej 30 minut), na 40 dworcach, pasażerowie otrzymają napoje i poczęstunki.Na 8 największych dworcach (Gdynia Główna, Gdańsk Główny, Kraków Główny,Katowice, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, WrocławGłówny) napoje otrzymają także grupy młodzieży, osoby z małymi dziećmi, osobystarsze, które dłuższy czas oczekują na dworcach na pociągi.
Już dziś pasażerowie PKP Intercity mają do dyspozycji ok.600 wagonów z klimatyzacją. Ponadto, są w nią wyposażone wszystkie składy EIP(Pendolino) ? w sumie 20 pociągów. Spółka prowadzi szeroko zakrojony program odnowyi modernizacji pociągów o wartości 5,6 mld zł. W realizowanych inwestycjachprzewoźnika standardem jest klimatyzacja. Taki system przewidziano m.in. w 218wagonach kursujących na trasie Przemyśl-Szczecin, 25 wagonach dla relacjiWrocław-Gdynia, 20 wagonach dla trasy Szczecin – Warszawa oraz 40 nowoczesnychpociągach typu EZT. W razie awarii klimatyzacji w którymś z wagonów, podróżnym,w miarę możliwości, zostaną zaoferowane miejsca w klimatyzowanych częściachpociągu. Gdyby takich miejsc zabrakło, pasażerowie niezwłocznie otrzymająnapoje. Napoje będą wydawane pasażerom także w razie ewentualnych opóźnieńpociągów.
Na 23 dworcach działa klimatyzacja lub kurtyny powietrzne zfunkcją chłodzenia. W wielu obiektach pasażerowie mogą także odpocząć w klimatyzowanychlokalach komercyjnych, np. kawiarniach. Na największych dworcach pomocąpodróżnym służą pracownicy centrów obsługi klienta PKP Intercity orazpracownicy biur dworca. Pracownicy dworców będą niezwłocznie reagować wsytuacjach, gdy któryś z podróżnych źle się poczuje lub zasłabnie.
Załogi pociągów PKP Intercity zostały przeszkolone z zasadudzielania pierwszej pomocy. Przez całą dobę w Grupie PKP działa CentrumWsparcia Klienta ? jednostka dedykowana organizowaniu pomocy podróżnym w razieutrudnień w ruchu pociągów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zarządca infrastruktury ? spółka PKP Polskie Linie Kolejowe? jest w pełnej gotowości do podjęcia szybkich działań w razie ewentualnychopóźnień pociągów, spowodowanych wysokimi temperaturami. Współpracuje zprzewoźnikami dbając, by informacja o ruchu pociągów trafiała do nich nabieżąco. Zarządzono dodatkowe kontrole linii oraz wzmocniono posterunkidiagnostyczne, a w newralgicznych miejscach rozlokowano pociągi sieciowe. Wpogotowiu czeka 176 zespołów szybkiego reagowania. W razie ewentualnychutrudnień w ruchu pociągów podróżni otrzymają pełną i aktualną informację.
Informacje o ruchu pociągów można sprawdzać na stronachinternetowych: rozkład-pkp.pl, intercity.pl, profilu przewoźnika na Facebooku(PKP Intercity. Pociąg do podróży) oraz dzwoniąc pod numer infolinii 19 757.Ponadto pasażerowie mogą korzystać z aplikacji IC Mobile Navigator oraz mapypołączeń Polskich Linii Kolejowych, dostępnej na stronie plk-sa.pl(http://rozklad.plksa.pl/WyszukiwaniePolaczen). Pomocą służą także drużyny konduktorskie.