4,3 mln zł więcej na infrastrukturę kolejową do końca 2023 r.
Limit środków publicznych na "Rządowy Program wsparcia zadań zarządców infrastruktury kolejowej, w tym w zakresie utrzymania i remontów, do 2023 roku” wzrośnie o 4,3 mln zł i wyniesie 23 837,6 mln zł.
Tak przewiduje projekt uchwały, o którym poinformowano w środę (12 kwietnia 2023 roku) w wykazie prac legislacyjnych rządu.
Projekt uchwały
W środę na stronach wykazu prac legislacyjnych rządu poinformowano o pracach nad projektem uchwały Rady Ministrów zmieniającej uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego "Rządowy Program wsparcia zadań zarządców infrastruktury kolejowej, w tym w zakresie utrzymania i remontów, do 2023 roku".
"Celem projektowanej uchwały jest aktualizacja programu wieloletniego +Rządowy Program wsparcia zadań zarządców infrastruktury kolejowej, w tym w zakresie utrzymania i remontów, do 2023 roku+, (...) w związku z zapewnieniem prawidłowej realizacji wydatków w obszarze infrastruktury kolejowej w ramach Programu w zakresie środków Funduszu Kolejowego" - zaznaczono w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów.
Jak wskazano, projektowana uchwała zakłada zmianę tego Programu polegającą na zmniejszeniu o kwotę 8,1 mln zł środków Funduszu Kolejowego w 2022 r. dla PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (środki niewykorzystane w 2022 r. do wykorzystania w 2023 r.), zwiększeniu o kwotę 4,5 mln zł środków Funduszu Kolejowego w 2023 r. dla PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.; zwiększeniu o kwotę 7,9 mln zł środków Funduszu Kolejowego w 2023 r. dla PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
"W wyniku powyższych zmian ustanowiony łączny limit środków publicznych na realizację Programu w okresie od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2023 r. wzrośnie o 4,3 mln zł i wyniesie 23 837,6 mln zł, w tym limit na 2022 r. wyniesie 5 149,6 mln zł oraz limit na 2023 r. wyniesie 5 478,5 mln zł" - podano.
Zdaniem autorów projektu uchwały, wprowadzane zmiany umożliwią zapewnienie prawidłowej realizacji wydatków w obszarze infrastruktury kolejowej w ramach Programu.
Osobą odpowiedzialną za opracowanie projektu jest wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Planowany termin przyjęcia projektu przez rząd to II kwartał 2023 r. (PAP)