38 pociągów Stadler GTW dla Arriva Holandia

inforail
13.07.2010 10:48
Stadler Rail dostarczy holenderskiej Arrivie kolejnych 38 przegubowych zespołów trakcyjnych GTW. Od 2005 r. niderlandzki oddział firmy zamówił u niemieckiego producenta 99 takich pociągów, które są obecnie eksploatowane na wielu trasach w Holandii. Wartość kontraktu to około 140 milionów euro. Dostawy zamówionych pojazdów rozpoczną się jesienią 2012 roku. Zgodnie z podpisanym kontraktem Stadler dostarczy holenderskiej Arrivie 24 pociągi spalinowe z przekładnią elektryczną oraz 14 zestawów elektrycznych. Zamówione przez przewoźnika pojazdy zostaną wyposażone w nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak jeszcze bardziej ekologiczny napęd, który zostanie zamontowany w pojazdach spalinowych z przekładnią elektryczną. Kolejne zamówienie od Arrivy jest dobrym dowodem na to, że klient jest bardzo zadowolony z dotychczas dostarczonych przez nas pociągów GTW. Dzięki temu zamówieniu Grupa Stadler Rail może się pochwalić robiącą wrażenie liczbą 539 pociągów GTW, które zostały już dostarczonych do 10 krajów –mówi Peter Jenelten, Wiceprezes Zarządu ds. marketingu i sprzedaży Grupy Stadler Rail.
Stadler GTW dla Arriva Holandia
14 elektrycznych pociągów GTW zostanie skierowanych do obsługi połączeń regionalnych na trasie Zwolle-Emmen w prowincjach Overijssel i Drenthe. Warto dodać, iż zamówionych zostało 6 dwuczłonowych oraz 8 trzyczłonowych pociągów. Pojazdy spalinowe z przekładnią elektryczną, których zakontraktowano 13 dwuczłonowych oraz 11 trzyczłonowych, będą obsługiwały niezelektryfikowane trasy na liniach Rivierenland-Achterhoek oraz Zutphen-Apeldoorn w prowincji Gelderland.
Jak już wspomniano wcześniej zamówione pojazdy to jeszcze bardziej technologicznie zaawansowana wersja czwartej generacji pociągów GTW, które od 2006 roku z powodzeniem są wykorzystywane przez holenderską Arrivę. Wnętrza pojazdów, które zostaną wykorzystane do obsługi tras w prowincjach Overijssel oraz Drenthe, zostały wykończone przy wykorzystaniu wysokiej jakości materiałów. Pojazdy te będą posiadały specjalne przedziały klasy biznes oraz oddzielne, tzw. „ciche”przedziały. W części przedziałów zostaną zamontowane stoliki. W pojazdach trzyczłonowych, w strefie wejścia umiejscowiony zostanie punkt informacyjny, z którego konduktor będzie witał wchodzących do pociągów pasażerów. Pociągi spalinowe z przekładnią elektryczną zostaną natomiast wyposażone w nowoczesny silnik, który jest jeszcze bardziej ekologiczny.
Wszystkie zamówione pociągi będą klimatyzowane i w znacznej części niskopodłogowe (75%). Ponadto większe odległości pomiędzy kolejnymi rzędami siedzeń wpłyną na jeszcze bardziej komfortową podróż. Pojazdy będą mogły być sprzęgane w trakcję wielokrotną, maksymalnie po 4 pociągi w składzie. Wszystkie zestawy zostaną wyprodukowane z aluminium, co sprawi, że będą lekkie, a co za tym idzie będą mogły osiągać większe przyspieszenie, a także będą bardziej ekonomiczne w użytkowaniu.