38 pociągów Stadler GTW dla Arriva Holandia
inforail
13.07.2010 10:48
38 pociągów Stadler GTW dla Arriva Holandia
Stadler Rail dostarczy holenderskiej Arrivie kolejnych 38 przegubowych zespołów trakcyjnych GTW. Od 2005 r. niderlandzki oddział firmy zamówił u niemieckiego producenta 99 takich pociągów, które są obecnie eksploatowane na wielu trasach w Holandii. Wartość kontraktu to około 140 milionów euro. Dostawy zamówionych pojazdów rozpoczną się jesienią 2012 roku. Zgodnie z podpisanym kontraktem Stadler dostarczy holenderskiej Arrivie 24 pociągi spalinowe z przekładnią elektryczną oraz 14 zestawów elektrycznych. Zamówione przez przewoźnika pojazdy zostaną wyposażone w nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak jeszcze bardziej ekologiczny napęd, który zostanie zamontowany w pojazdach spalinowych z przekładnią elektryczną. Kolejne zamówienie od Arrivy jest dobrym dowodem na to, że klient jest bardzo zadowolony z dotychczas dostarczonych przez nas pociągów GTW. Dzięki temu zamówieniu Grupa Stadler Rail może się pochwalić robiącą wrażenie liczbą 539 pociągów GTW, które zostały już dostarczonych do 10 krajów –mówi Peter Jenelten, Wiceprezes Zarządu ds. marketingu i sprzedaży Grupy Stadler Rail.
14 elektrycznych pociągów GTW zostanie skierowanych do obsługi połączeń regionalnych na trasie Zwolle-Emmen w prowincjach Overijssel i Drenthe. Warto dodać, iż zamówionych zostało 6 dwuczłonowych oraz 8 trzyczłonowych pociągów. Pojazdy spalinowe z przekładnią elektryczną, których zakontraktowano 13 dwuczłonowych oraz 11 trzyczłonowych, będą obsługiwały niezelektryfikowane trasy na liniach Rivierenland-Achterhoek oraz Zutphen-Apeldoorn w prowincji Gelderland.
Jak już wspomniano wcześniej zamówione pojazdy to jeszcze bardziej technologicznie zaawansowana wersja czwartej generacji pociągów GTW, które od 2006 roku z powodzeniem są wykorzystywane przez holenderską Arrivę. Wnętrza pojazdów, które zostaną wykorzystane do obsługi tras w prowincjach Overijssel oraz Drenthe, zostały wykończone przy wykorzystaniu wysokiej jakości materiałów. Pojazdy te będą posiadały specjalne przedziały klasy biznes oraz oddzielne, tzw. „ciche”przedziały. W części przedziałów zostaną zamontowane stoliki. W pojazdach trzyczłonowych, w strefie wejścia umiejscowiony zostanie punkt informacyjny, z którego konduktor będzie witał wchodzących do pociągów pasażerów. Pociągi spalinowe z przekładnią elektryczną zostaną natomiast wyposażone w nowoczesny silnik, który jest jeszcze bardziej ekologiczny.
Wszystkie zamówione pociągi będą klimatyzowane i w znacznej części niskopodłogowe (75%). Ponadto większe odległości pomiędzy kolejnymi rzędami siedzeń wpłyną na jeszcze bardziej komfortową podróż. Pojazdy będą mogły być sprzęgane w trakcję wielokrotną, maksymalnie po 4 pociągi w składzie. Wszystkie zestawy zostaną wyprodukowane z aluminium, co sprawi, że będą lekkie, a co za tym idzie będą mogły osiągać większe przyspieszenie, a także będą bardziej ekonomiczne w użytkowaniu.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024