35WE dla SKM Warszawa

inforail
20.04.2011 22:43
W wyniku rozstrzygniętego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego przez Szybką Kolej Miejską w Warszawie na „Leasing finansowy elektrycznych zespołów trakcyjnych w liczbie 6 szt. wraz z trzyletnim okresem utrzymania”, w dniu 18.04.2011 roku została podpisana umowa między Szybką Koleją Miejską w Warszawie Sp. z o.o. a konsorcjum w składzie Newag S.A. i Millennium Leasing Sp. z o.o. Konsorcjum zaoferowało dostawę pojazdów ze wszystkimi świadczeniami dodatkowymi oraz kosztami leasingu za cenę 201.133.856,98 zł brutto (163.523.460,96 zł netto). Termin dostawy ostatniego (szóstego) pojazdu wynosi 16 miesięcy od dnia podpisania umowy. Od kilku lat konsekwentnie, szybko i prężnie władze miasta rozwijają komunikację publiczną w Warszawie. Nasza komunikacja jest pozytywnie oceniana przez tych, którzy z niej korzystają. Ta skala pozytywnych ocen wynosi około 80 procent. Blisko 70 proc. podróży w Warszawie odbywa się komunikacją miejską. Staramy się, aby z miesiąca na miesiąc podnosić standard świadczonych usług, zarówno autobusów, tramwajów, metra, czy szybkiej kolei miejskiej. Każda z tych firm ma możliwość wprowadzania nowego taboru – podkreślił wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.
35WE dla SKM Warszawa (wizualizacja: Newag)
Elektryczne zespoły trakcyjne zostaną wyposażone zostaną w klimatyzację, nowoczesne systemy informacji pasażerskiej oraz monitoring. Będą również miały obniżoną podłogę dostosowaną do wysokości peronów oraz mieszany układ siedzeń: w końcowej części wagonów w sposób typowy dla pojazdów regionalnych –w układzie poprzecznym, a w środkowej części, w przestrzeni pomiędzy drzwiami –podobny do tego, jaki pasażerowie znają z metra (wzdłuż ścian, frontem do środka wagonu). Jednoprzestrzenne składy (bez przegród pomiędzy członami) będą mogły zabrać „na pokład”ponad 900 pasażerów. Pojazdy będą także dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Nowe pojazdy będą używane do świadczenia usług przewozowych na liniach, które SKM już obsługuje albo wkrótce rozpocznie świadczenie takich usług (S9 Legionowo –Warszawa Gdańska).
Pod koniec czerwca tego roku rozpoczną się dostawy pojazdów przeznaczonych do świadczenia usług na linii „lotniskowej”. Ponieważ dopiero w grudniu zostanie otwarta łącznica prowadząca od linii nr 8 do Lotniska Chopina, pojazdy te będą eksploatowane przez SKM na liniach S1 Pruszków –Otwock i linii S2 Warszawa Zachodnia –Sulejówek Miłosna a od lipca na linii S9 (Warszawa Gdańska –Legionowo).
Dane techniczne pojazdu 35WE
 
EZT 35WE
Wersja 6-członowa
Liczba wagonów
6
Układ osi
Bo’2’2’Bo’+Bo’2’2’Bo
Masa służbowa
220 ton
Masa przy zapełnieniu nominalnym
285 ton
Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu
<200 kN/oś
Liczba drzwi na stronę pojazdu
12
Napięcie sieci
3kVDC
Łączna moc ciągła silników trakcyjnych
3200 kW
Ilość silników trakcyjnych
8
Rodzaj silnika
trójfazowy asynchroniczny
Nominalna pojemność (liczba pasażerów)
922
– miejsca siedzące/w tym składane
218
– miejsca stojące (5 os./m2)
704
Sprzęg czołowy
automatyczny
Szerokość toru
1 435 mm
Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów)
4150 mm
Długość pojazdu (ze sprzęgami)
110860 mm
Szerokość zespołu
2 840 mm
Długość przedziału pasażerskiego
92 300
Szerokość drzwi
1 400 mm
Prędkość maksymalna eksploatacji
160
Prędkość konstrukcyjna
176
Przyspieszenie 0-40 km/h
1,0 m/s2
System hamulca
EP/ED
Opóźnienie hamowania eksploatacyjnego
≥0,8 m/s2
Opóźnienie hamowania awaryjnego
≥1,0 m/s2
Wysokość podłogi w drzwiach
850 mm
Średnica kół zestawów kołowych
maksymalne 840 mm –nowe
minimalne 790 mm –zużyte
Miejsca dla osób niepełnosprawnych
tak
Podesty transportowe dla osób niepełnosprawnych
tak
Trakcja ukrotniona
tak