35WE dla SKM Warszawa
inforail
20.04.2011 22:43
35WE dla SKM Warszawa
W wyniku rozstrzygniętego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego przez Szybką Kolej Miejską w Warszawie na „Leasing finansowy elektrycznych zespołów trakcyjnych w liczbie 6 szt. wraz z trzyletnim okresem utrzymania”, w dniu 18.04.2011 roku została podpisana umowa między Szybką Koleją Miejską w Warszawie Sp. z o.o. a konsorcjum w składzie Newag S.A. i Millennium Leasing Sp. z o.o. Konsorcjum zaoferowało dostawę pojazdów ze wszystkimi świadczeniami dodatkowymi oraz kosztami leasingu za cenę 201.133.856,98 zł brutto (163.523.460,96 zł netto). Termin dostawy ostatniego (szóstego) pojazdu wynosi 16 miesięcy od dnia podpisania umowy. Od kilku lat konsekwentnie, szybko i prężnie władze miasta rozwijają komunikację publiczną w Warszawie. Nasza komunikacja jest pozytywnie oceniana przez tych, którzy z niej korzystają. Ta skala pozytywnych ocen wynosi około 80 procent. Blisko 70 proc. podróży w Warszawie odbywa się komunikacją miejską. Staramy się, aby z miesiąca na miesiąc podnosić standard świadczonych usług, zarówno autobusów, tramwajów, metra, czy szybkiej kolei miejskiej. Każda z tych firm ma możliwość wprowadzania nowego taboru – podkreślił wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.
Elektryczne zespoły trakcyjne zostaną wyposażone zostaną w klimatyzację, nowoczesne systemy informacji pasażerskiej oraz monitoring. Będą również miały obniżoną podłogę dostosowaną do wysokości peronów oraz mieszany układ siedzeń: w końcowej części wagonów w sposób typowy dla pojazdów regionalnych –w układzie poprzecznym, a w środkowej części, w przestrzeni pomiędzy drzwiami –podobny do tego, jaki pasażerowie znają z metra (wzdłuż ścian, frontem do środka wagonu). Jednoprzestrzenne składy (bez przegród pomiędzy członami) będą mogły zabrać „na pokład”ponad 900 pasażerów. Pojazdy będą także dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Nowe pojazdy będą używane do świadczenia usług przewozowych na liniach, które SKM już obsługuje albo wkrótce rozpocznie świadczenie takich usług (S9 Legionowo –Warszawa Gdańska).
Pod koniec czerwca tego roku rozpoczną się dostawy pojazdów przeznaczonych do świadczenia usług na linii „lotniskowej”. Ponieważ dopiero w grudniu zostanie otwarta łącznica prowadząca od linii nr 8 do Lotniska Chopina, pojazdy te będą eksploatowane przez SKM na liniach S1 Pruszków –Otwock i linii S2 Warszawa Zachodnia –Sulejówek Miłosna a od lipca na linii S9 (Warszawa Gdańska –Legionowo).
Dane techniczne pojazdu 35WE
EZT 35WE
|
Wersja 6-członowa
|
Liczba wagonów
|
6
|
Układ osi
|
Bo’2’2’Bo’+Bo’2’2’Bo
|
Masa służbowa
|
220 ton
|
Masa przy zapełnieniu nominalnym
|
285 ton
|
Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu
|
<200 kN/oś
|
Liczba drzwi na stronę pojazdu
|
12
|
Napięcie sieci
|
3kVDC
|
Łączna moc ciągła silników trakcyjnych
|
3200 kW
|
Ilość silników trakcyjnych
|
8
|
Rodzaj silnika
|
trójfazowy asynchroniczny
|
Nominalna pojemność (liczba pasażerów)
|
922
|
– miejsca siedzące/w tym składane
|
218
|
– miejsca stojące (5 os./m2)
|
704
|
Sprzęg czołowy
|
automatyczny
|
Szerokość toru
|
1 435 mm
|
Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów)
|
4150 mm
|
Długość pojazdu (ze sprzęgami)
|
110860 mm
|
Szerokość zespołu
|
2 840 mm
|
Długość przedziału pasażerskiego
|
92 300
|
Szerokość drzwi
|
1 400 mm
|
Prędkość maksymalna eksploatacji
|
160
|
Prędkość konstrukcyjna
|
176
|
Przyspieszenie 0-40 km/h
|
1,0 m/s2
|
System hamulca
|
EP/ED
|
Opóźnienie hamowania eksploatacyjnego
|
≥0,8 m/s2
|
Opóźnienie hamowania awaryjnego
|
≥1,0 m/s2
|
Wysokość podłogi w drzwiach
|
850 mm
|
Średnica kół zestawów kołowych
|
maksymalne 840 mm –nowe
|
minimalne 790 mm –zużyte
|
|
Miejsca dla osób niepełnosprawnych
|
tak
|
Podesty transportowe dla osób niepełnosprawnych
|
tak
|
Trakcja ukrotniona
|
tak
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024