338,3 mln euro na Rail Balticę
338,3 mln euro z UEdostanie PKP PLK na modernizację ok. 100-km odcinka Białystok-Ełkmiędzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Pieniądze z programu ŁączącEuropę (CEF) przyznała Komisja Europejska.
Wartość tej inwestycji to ponad 398 mln euro, unijnedofinansowanie z programu Connecting Europe Facility (CEF) będzie stanowić 85proc. wartości tego przedsięwzięcia – podało w środę w komunikacie PKP PLK.
Rail Baltica jest jedną z kluczowych inwestycji kolejowych wpółnocno-wschodniej Polsce. Odcinek Białystok-Ełk jest elementem projektumodernizacji linii z Białegostoku przez Ełk i Suwałki do granicy z Litwą wTrakiszkach.
Biuro prasowe PKP PLK poinformowało w środę PAP, że jestogłoszony przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej odcinkaBiałystok-Ełk. „Wartość inwestycji to 2,5 mld zł. Projekty wraz zuzyskaniem niezbędnych pozwoleń powinny być zakończone w 2020 r. Realizacjarobót budowlanych zaplanowana jest w latach 2020-2023” – podało biuro.
PKP PLK przypomniały także, że w połowie czerwca podpisałyumowę na modernizację drugiego odcinka Rail Baltica Sadowne – Czyżew na trasieWarszawa-Białystok. Po zakończeniu prac pociągi będą mogły tamtędy jeździć zprędkością do 160 km/h. Będą modernizowane stacje Małkinia i Sadowne, w Małkinipowstanie nowy wiadukt kolejowy i podziemne przejście dla pieszych. Praceobejmą także modernizację 12 peronów, 70 km torów, 11 przejazdówkolejowo-drogowych, przebudowę trzech mostów, na rzece Bug powstanie nowy most.
Prace na odcinku Sadowne – Czyżew mają być realizowane wlatach 2017-2019. Wartość umowy to 641 mln zł, z czego 467 mln zł to dotacja zUE z CEF.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„PLK przygotowują się do prac na kolejnym odcinku RailBaltica Czyżew – Białystok. Obecnie prowadzone są prace projektowe. Robotybudowlane planowane są na lata 2018-2020” – poinformowała spółka.
Gotowy jest odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz- Sadowne, gdzie zakończono prace torowe i sieciowe. „Trwa budowabezkolizyjnych skrzyżowań m.in. w Wołominie” – podało PKP PLK.
„