31 pociągów regionalnych dla DB Regio. Jedno i dwupokładowe
DB Regio Bayern zamówiło w Siemens Mobility 31 pociągów regionalnych. Pociągi będą kursować na trasach pomiędzy Monachium, Passau i Regensburgiem.
Siemens Mobility dostarczy 25 piętrowych składów Desiro HC oraz 6 jednopokładowych składów Mireo. Rozpoczęcie obsługi pasażerskiej nowymi pociągami planowane jest wraz ze zmianą rozkładu jazdy w grudniu 2024 roku.
Desiro i Mireo
- Nowoczesne pociągi dostarczone przez Siemens Mobility stanowią istotny wkład w zapewnienie wysokiej jakości obsługi, co przyciąga dodatkowych pasażerów do transportu kolejowego - powiedział Fritz Hansrüdiger, Prezes Zarządu Regionalnego, DB Regio Bayern.
- Nasze pociągi regionalne Desiro HC i Mireo oznaczają zwiększony komfort i wygodę pasażerów, maksymalną dostępność i zrównoważony rozwój. Obie platformy pojazdów kolejowych są bardzo popularne wśród pasażerów Cieszymy się, że otrzymaliśmy zamówienie na budowę 25 pociągów Desiro HC i sześciu pociągów Mireo dla sieci Danube-Isar - powiedział Albrecht Neumann, dyrektor pionu Rolling Stock, Siemens Mobility.
Pociągi Desiro HC są przeznaczone do użytku na linii RE 3 Monachium (trasa Monachium-Landshut – Plattling – Passau) oraz do czasu otwarcia drugiej głównej linii S-Bahn w Monachium na RB 33 Monachium (Monachium – Freising – Moosburg – Landshut).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pociągi Mireo będą wykorzystywane na linii Airport Express RE 22 między monachijskim lotniskiem, a Landshut i Regensburgiem. Po oddaniu do użytku drugiej linii magistralnej pojazdy RB 33 będą wykorzystywane do zwiększenia częstotliwości w godzinach szczytu pomiędzy Monachium a Regensburgiem lub Plattling.
Nowe czterowagonowe Desiro HC od Siemens Mobility oferują 350 miejsc siedzących w klasie drugiej i 20 miejsc w klasie pierwszej. W celu zapewnienia większej elastyczności i dodatkowej przestrzeni, można łączyć do trzech Desiro HC. Czteroczłonowy Mireo oferuje 250 miejsc w klasie drugiej i 14 miejsc w klasie pierwszej. Na peronach o standardowej wysokości 76 cm osoby na wózkach inwalidzkich mogą wsiadać i wysiadać bez dodatkowej pomocy.
Przy wejściu do każdego wagonu znajduje się wielofunkcyjna strefa, a pociągi są bez barier dla pasażerów o ograniczonej mobilności. Ponadto, na pokładzie znajduje się elektryczny podnośnik, który pomaga osobom na wózkach inwalidzkich przy wsiadaniu i wysiadaniu na stacjach z niskimi peronami. System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym podaje aktualne czasy przyjazdu i odjazdu oraz opcje przesiadek na każdym przystanku. Pociągi są także wyposażone w specjalne szyby opracowane przez Siemens Mobility, które znacznie poprawiają odbiór Internetu oraz wykonywanie i odbiór połączeń telefonicznych.