Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

30 podwykonawców Astaldi planowało protest. Blokada CMK?

inforail
13.11.2018 20:37

Mam nadzieję, że podzisiejszych rozmowach z podwykonawcami Astaldi, do protestu w środę niedojdzie – powiedział we wtorek członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycjiPKP PLK Arnold Bresch.

We wtorek o godz. 17 w Lublinie rozpoczęło się spotkanie zpodwykonawcami Astaldi ws. środowego protestu. „Z podwykonawcamirozmawiają wysokiego szczebla naszej spółki, które mają pełnomocnictwa doprowadzenia tego typu rozmów. To są osoby na stanowiskach szefów regionówinwestycyjnych, to najwyższy szczebel zarządzania w spółce” – powiedziałczłonek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK.

Jak przypomniał Bresch, „protestujący mają zablokowaćjedną z linii kolejowych”. Zaznaczył, że nieznane jest miejsce protestu.

„Mam nadzieję, że po dzisiejszych rozmowach do protestunie dojdzie. (…) Wypłaciliśmy już podwykonawcom ponad 62 mln zł” -powiedział. Jak dodał, „w najbliższym czasie zapłacimy kolejne 20 mlnzł”. „Kolejne ok. 40 mln roszczeń jest w analizie. Nie są toroszczenia związane z opieszałością naszych zespołów, ale to roszczenia, którewpłynęły do nas w ostatnim miesiącu” – dodał Bresch. „Wszystkieroszczenia podwykonawców Astaldi to ok. 144 mln zł” – przypomniał.

Jak przypomniał Bresch, „protest planuje 30 firm ze 120przedsiębiorstw”, które mają roszczenia.

Astaldi pod koniec września przysłała do PKP PLK informację,że umowy dotyczące modernizacji linii Dęblin – Lublin oraz linii Poznań -Leszno wygasły. Resort infrastruktury wezwał włoską firmę do wznowienia prac,ale wykonawca nie powrócił na place budów. Dlatego PKP PLK 2 października wezwałyAstaldi wraz z konsorcjantami, do podjęcia prac na kontraktach, tj. liniikolejowej nr 7 na odcinku Dęblin – Lublin oraz linii Poznań – Wrocław. Wzwiązku z tym, że włoska firma nie podjęła prac na obu liniach, PLK 5października złożyły oświadczenia o odstąpieniu od obu umów z winykonsorcjantów.

Astaldi jest zaangażowane w Polsce także w budowę dróg orazwarszawskiego metra (jest samodzielnym wykonawcą rozbudowy II linii metra naPradze-Północ i Targówku o stacje Szwedzka, Targówek i Trocka).