26 węzłów przesiadkowych w ramach SKM Szczecin
StowarzyszenieSzczecińskiego Obszaru Metropolitarnego wybuduje 26 węzłów przesiadkowych,będących połączeniem przystanków kolejowych z przystankami komunikacjipublicznej oraz parkingami dla rowerów i samochodów – poinformował w środęUrząd Miasta w Szczecinie.
Koszt przedsięwzięcia to 98 mln zł. Prezydent miasta Piotr Krzystek udzielił w środę pełnomocnictwaStowarzyszeniu Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego na budowę 26 węzłówprzesiadkowych w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej. Stowarzyszeniejest liderem projektu budowy.
„Każdy z węzłów będzie połączeniem przystanku kolejowego,modernizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, z budowanym przez nasprzystankiem komunikacji miejskiej oraz parkingiem rowerowym i samochodowym wmodelu park&ride, bike&ride” – powiedział dyrektor StowarzyszeniaSzczecińskiego Obszaru Metropolitarnego Roman Walaszkowski. Jak dodał, „w sumie630 miejsc parkingowych dla rowerów i 1879 dla samochodów osobowych”.
„Budujemy spójny system transportu publicznego w metropoliiszczecińskiej. Współpraca wszystkich partnerów tego przedsięwzięcia pozwolistworzyć lepsze warunki podróżowania dla mieszkańców ponad półmilionowegoobszaru metropolitalnego” – powiedział prezydent Szczecina Piotr Krzystek.
Partnerami budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej sąm.in. PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Województwo Zachodniopomorskie, a takżegminy: Szczecin, Police, Gryfino, Goleniów, Kobylanka, Stargard oraz miastoStargard.
Krzystek oznajmił, że Szczecińska Kolei Metropolitarna „tonajwiększy i najbardziej kompleksowy z projektów złożonych przez polskiemetropolie”. „Do 2022 r. powstanie zmodernizowana sieć kolejowa wraz znowoczesnymi węzłami przesiadkowymi w poszczególnych miejscowościach” -zapewnił prezydent miasta.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W sumie w ramach przedsięwzięcia zostanie stworzonych 40węzłów przesiadkowych.
„Wartość przedsięwzięcia, obejmującego modernizację liniikolejowych oraz przebudowę i budowę węzłów przesiadkowych, wynosi 740 mln zł, zczego 85 proc., czyli 512 mln zł będzie pochodzić z dofinansowania unijnego.Resztę pokryją proporcjonalnie partnerzy projektu” – czytamy w komunikaciewysłanym przez szczeciński magistrat.
„