2315 propozycji zmian w rozkładzie jazdy PKP Intercity
inforail
14.02.2013 18:19
2315 propozycji zmian w rozkładzie jazdy PKP Intercity
3 lutego br. PKP Intercity S.A. zakończyła konsultacje społeczne oferty przewozowej na sezon 2013/2014. W trzeciej edycji akcji „Zbuduj z nami Twój Rozkład Jazdy”napłynęło 2315 zgłoszeń. Najczęstsze postulaty dotyczyły zmian godzin i tras kursowania pociągów.Pasażerowie PKP Intercity S.A. po raz kolejny wzięli udział w konsultacjach dotyczących nowego rozkładu jazdy, który zostanie wdrożony w grudniu 2013 roku. Przez tydzień, od 28 stycznia do 3 lutego br., z interaktywnego formularza umieszczonego na stronie internetowej www.intercity.pl skorzystano 2315 razy.
Cieszymy się, że akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem pasażerów. W tym roku otrzymaliśmy prawie dwa razy więcej wniosków niż w ubiegłych latach. Poza propozycjami zmian pojawiły się także informacje o tym, co się naszym klientom podoba. Główne postulaty to pociągi kursujące częściej i bezpośrednio do celu. –powiedziała Beata Czemerajda z PKP Intercity S.A.
Wyniki konsultacji pokazują, że propozycje zmian odnoszą się głównie do godzin (41%)
oraz terminów (35,6%) kursowania pociągów. Na trzecim miejscu znajdują się sugestie dotyczące innego zestawienia składów (13%). Podróżni wyrazili opinie na temat różnych tras połączeń. Najbardziej aktywną grupą okazali się pasażerowie podróżujący w relacjach: Wrocław – Kraków, Łódź – Warszawa, Katowice – Warszawa, Lublin – Warszawa. Prawie 90% wypełnionych zgłoszeń odnosiło się do pociągów Twoich Linii Kolejowych. Nie zabrakło także propozycji zmian w komunikacji międzynarodowej. Najwięcej pomysłów, bo blisko jedną trzecią, zgłosiły osoby jeżdżące pociągiem kilka razy w miesiącu. (33,2%). Niemal połowę mniej zmian postulowali pasażerowie korzystający z kolei codziennie (18,3%) lub kilka razy w tygodniu (17,4 %). W miarę możliwości, po uzgodnieniach z Zarządcą Infrastruktury – spółką PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Ministerstwem Transportu, nadesłane propozycje zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy, na sezon 2013/2013.
oraz terminów (35,6%) kursowania pociągów. Na trzecim miejscu znajdują się sugestie dotyczące innego zestawienia składów (13%). Podróżni wyrazili opinie na temat różnych tras połączeń. Najbardziej aktywną grupą okazali się pasażerowie podróżujący w relacjach: Wrocław – Kraków, Łódź – Warszawa, Katowice – Warszawa, Lublin – Warszawa. Prawie 90% wypełnionych zgłoszeń odnosiło się do pociągów Twoich Linii Kolejowych. Nie zabrakło także propozycji zmian w komunikacji międzynarodowej. Najwięcej pomysłów, bo blisko jedną trzecią, zgłosiły osoby jeżdżące pociągiem kilka razy w miesiącu. (33,2%). Niemal połowę mniej zmian postulowali pasażerowie korzystający z kolei codziennie (18,3%) lub kilka razy w tygodniu (17,4 %). W miarę możliwości, po uzgodnieniach z Zarządcą Infrastruktury – spółką PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Ministerstwem Transportu, nadesłane propozycje zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy, na sezon 2013/2013.
Liczba zgłoszeń pokazuje rosnące zainteresowanie pasażerów udziałem w tworzeniu siatki połączeń. Postaramy się, aby wybrane pomysły trafiły do nowego rozkładu jazdy naszych pociągów. Jednocześnie przypominamy, że ostateczny kształt oferty zależy od wielu czynników, m.in. środków finansowych, dostępu do infrastruktury czy zasobów taborowych – dodaje Beata Czemerajda.
Konsultacje z 2010 roku przyniosły m.in. bezpośrednie połączenie Warszawy z Chełmem
i Dorohuskiem, a także bezpośrednie, dzienne połączenie ze stolicy do Budapesztu przez Ostrawę i Bratysławę.
i Dorohuskiem, a także bezpośrednie, dzienne połączenie ze stolicy do Budapesztu przez Ostrawę i Bratysławę.
Proces tworzenia rozkładu jazdy na kolejny rok rozpoczyna się w styczniu bieżącego roku, kiedy zapadają ustalenia związane z ofertą międzynarodową. Na podstawie przekazanych przez Zarządcę Infrastruktury
(PKP PLK) czasów jazdy na poszczególnych liniach, w lutym powstaje wstępny zarys rozkładu jazdy. Wtedy też odbywają się wewnętrzne ustalenia na temat oferty w nowym rozkładzie z Zamawiającym usługi. W przypadku PKP Intercity S.A. jest to Ministerstwo Transportu. Pod koniec marca i w kwietniu składane są wnioski do Zarządcy Infrastruktury o przydzielenie tras pociągów w nowym rozkładzie jazdy. W okresie od maja do sierpnia odbywa się proces konstrukcji i koordynacji rozkładu jazdy, w którym uczestniczą wszyscy przewoźnicy pasażerscy i Zarządca Infrastruktury.
(PKP PLK) czasów jazdy na poszczególnych liniach, w lutym powstaje wstępny zarys rozkładu jazdy. Wtedy też odbywają się wewnętrzne ustalenia na temat oferty w nowym rozkładzie z Zamawiającym usługi. W przypadku PKP Intercity S.A. jest to Ministerstwo Transportu. Pod koniec marca i w kwietniu składane są wnioski do Zarządcy Infrastruktury o przydzielenie tras pociągów w nowym rozkładzie jazdy. W okresie od maja do sierpnia odbywa się proces konstrukcji i koordynacji rozkładu jazdy, w którym uczestniczą wszyscy przewoźnicy pasażerscy i Zarządca Infrastruktury.
We wrześniu Zarządca Infrastruktury przekazuje przewoźnikom rozkład jazdy do akceptacji i ewentualnych poprawek. W tym czasie PKP Intercity S.A. ma możliwość konsultacji z pasażerami i innymi interesariuszami. Dzięki temu przewoźnik jest w stanie wychwycić błędy oraz poznać opinie ważnych dla niego grup.
Ostatecznie, w listopadzie Zarządca Infrastruktury przekazuje zatwierdzone trasy pociągów obowiązujące w nowym rozkładzie, który wchodzi w życie w drugą niedzielę grudnia.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024