Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

21 ogrzewanych rozjazdów na dolnośląskich torach [FILM]

inforail
05.12.2018 06:54

PKP Polskie LinieKolejowe zakończyły na Dolnym Śląsku wymianę 21 rozjazdów, z ogólnopolskiegoprogramu wartego 214 mln zł, współfinansowanego ze środków UE.

Nowe urządzeniazapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże koleją. Na sieci kolejowejwymieniono już 221 z 245 rozjazdów .

Na Dolnym Śląsku dzięki nowym rozjazdom zagwarantowane sąsprawne i szybkie podróże oraz efektywny przewóz ładunków na m.in. trasie zWrocławia do Kłodzka w obrębie stacji: Smardzów Wrocławski, Ziębice, i BardoPrzyłęk i w Lamowicach przed wjazdem do Wrocławia Głównego.

Dwa najdłuższe rozjazdy zamontowano w obrębie przystankuDąbrowa Oleśnicka na linii w kierunku Milicza i Ostrowa Wielkopolskiego. Na tejtrasie wymieniono tez urządzenie w Dobroszycach. Dzięki inwestycji pociągi niemuszą już zwalniać np. przejeżdżając z toru głównego na boczny.

Wszystkie rozjazdy zostały wyposażone w elektryczny systemogrzewania. Takie rozwiązanie zapewni niezakłóconą pracę urządzeń nawet wtrudnych warunkach zimowych. Dla pasażerów to oznacza bezpieczne i sprawnepodróże koleją.

Rozjazd, to ważny element linii kolejowej, który umożliwiabezpieczny przejazd pociągu z jednego toru na drugi. Dzięki nowym rozjazdompociągi płynnie zmieniają tor. Inwestycja oznacza dla pasażerówbezpieczniejsze i szybsze podróże zestałą prędkością do 120 km/h. Sprawniej i bez zwolnień, czyli bardziejekonomicznie, pojadą też pociągi z towarami.

Szybki montaż z wykorzystaniemnowych technologii

Sprawną realizację prac zapewnił montaż rozjazdów w tzw.technologii blokowej. Gotowe elementy rozjazdów były dostarczane na miejscebudowy na specjalnych wagonach-platformach. Stare rozjazdy i przylegające donich odcinki torów były demontowane i od razu zastępowane nowymi urządzeniami.Takie rozwiązanie umożliwiło znacznie sprawniejszą realizację robót iograniczyło zmiany w rozkładzie jazdy pociągów.

Projekt rozjazdowyzwiększa poziom bezpieczeństwa na kolei

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego ProgramuKolejowego za ponad 66 mld zł zwiększają poziom bezpieczeństwa w przewozachpasażerskich i towarowych. To m.in. montowanie nowoczesnych urządzeństerowania, budowa wiaduktów, wymiana torów i sieci trakcyjnej. Jednym zdziałań w tym obszarze jest projekt „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowęnowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etapII” realizowany przez PLK w 12 województwach. Całkowita wartość projektuto ponad 214,5 mln zł netto. Dofinansowanie UE z Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko wynosi ok. 182 mln zł netto. Prace zaplanowano nalata 2018-19. Na sieci kolejowej zamontowano już 221 nowych rozjazdów.

Projekt pn. „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowychrozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap II”jest finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ5.2-20). Wartość projektu 214 533 800 zł.

{https://www.youtube.com/watch?v=aiwYyhSfoDc}