Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

2014 – ostatni rok poważnych utrudnień na torach

inforail
28.11.2013 13:31
Rok 2014 będzie rekordowy w historii Polskich Linii Kolejowych. W tym okresie zarządca infrastruktury wyremontuje blisko 2100 km torów. Na ten cel spółka PKP PLK przeznaczy aż 9 mld zł. Niestety, ze względu na skalę prowadzonych inwestycji, na wielu odcinkach linii kolejowych mogą wystąpić czasowe utrudnienia w ruchu pociągów.
W przyszłym roku PLK rozpocznie prace związane z modernizacją m.in. linii Rail Baltica na odcinku Warszawa Rembertów –Sadowne oraz linii Warszawa –Radom na odcinku Warszawa Okęcie –Warka. Kontynuowane będą także prace rozpoczęte w poprzednich latach. Dotyczy to m.in. modernizacji linii z Krakowa do Rzeszowa, z Wrocławia do Poznania, czy z Warszawy do Łodzi na odcinku Warszawa Włochy –Skierniewice. Niestety tak szeroko prowadzone roboty wiążą się z czasowymi utrudnieniami w ruchu pociągów na wielu odcinkach linii kolejowych. Ograniczenia w ruchu umożliwiające prowadzenie prac remontowych w 2014 r. zostaną wprowadzone w ponad 3 tys. lokalizacji. Będzie to jednak ostatni tak uciążliwy dla klientów kolei rok. W tym czasie zostaną bowiem ukończone główne prace na torach oraz trakcyjne na większości najważniejszych szlaków. Od grudnia 2014 r. pasażerowie będą mogli już podróżować m.in. po zmodernizowanej linii z Warszawy do Gdańska w czasie ok. 3 godzin (ponad 2 godz. krócej niż obecnie) oraz do Krakowa i Katowic z prędkością 200 km/h w czasie nieco ponad 2 godziny (niemal godzinę krócej niż obecnie).