20 ezt-ów dla PKP Intercity
inforail
23.08.2013 14:53
20 ezt-ów dla PKP Intercity
PKP Intercity ogłosiły przetarg na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, fabrycznie nowych, jednego typu, wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia począwszy od daty protokolarnego odbioru dostawy poszczególnego z pojazdów, do momentu kierowania go do naprawy głównej poziomu P5, w okresie zaproponowanym przez Wykonawcę –nie krócej jednak niż przez okres 15 lat i nie dłużej niż przez okres 16 lat, usług utrzymania technicznego Pojazdów o zakresie spełniającym cztery pierwsze poziomy utrzymania pojazdów kolejowych (poziom 1, poziom 2, poziom 3, poziom 4). Szacowana wartość dostawy pojazdów to kwota 1 100 000 000 PLN netto. Oferty można składać do 30 września 2013 roku. Kryteria wyboru oferty są następujące:
1. Cena brutto za dostawę pojazdów – 33%
2. Cena brutto usługi utrzymania, tj. stawka za 1 km przebiegu pojazdu –12%
3. Wskaźnik NPV –30%
4. Współczynnik masy pojazdu –25%.
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawca, który ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy –w tym okresie:
1) należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, dostawy co najmniej 10 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jeżeli wykonawca w dacie składania ofert wykonuje dostawy, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, wskazany tam warunek uznaje się za spełniony, jeżeli do dnia złożenia oferty, wykonawca dostarczył elektryczne zespoły trakcyjne, w liczbie nie mniejszej niż określonej powyżej. Za „elektryczny zespół trakcyjny”w rozumienie niniejszego warunku rozumie się –co najmniej 2 członowy zespół z własnym napędem;
2) należycie wykonał co najmniej 20 usług utrzymania technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych obejmujących czynności utrzymaniowe na 2-gim poziomie utrzymania oraz należycie wykonał co najmniej 10 usług utrzymania technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych obejmujących czynności utrzymaniowe co najmniej 4-tego Poziomu utrzymania. Za usługi utrzymania, spełniające wymogi niniejszego warunku, Zamawiający uznaje usługi utrzymaniowe Poziomu P2, Poziomu P4 i Poziomu P5.
Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu, również na zakup 20 ezt-ów wystartowało czterech wykonawców: CAF, PESA, Stadler i Newag oraz ZNTK Mińsk Mazowiecki. Przewoźnik wkrótce rozstrzygnie to postępowanie przetargowe. Od 2015 r. PKP Intercity będą dysponowały 40 komfortowymi składami zespołowymi. Składy kursować będą w relacjach Jelenia Góra – Wrocław – Łódź – Warszawa – Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin – Warszawa – Koluszki – Częstochowa – Katowice – Bielsko Biała. Dzięki inwestycji PKP Intercity zbuduje siatkę połączeń pomiędzy największymi aglomeracjami, która będzie obsługiwana komfortowymi i nowoczesnymi pociągami. Przewoźnik wymaga, aby pociągi były przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h i spełniały wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS). Nowoczesne pociągi zostaną wyposażone w zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji czy miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.
W specyfikacji warunków zamówienia, duży nacisk został położony na nowoczesne rozwiązania technologiczne. Gniazda elektryczne będą montowane w łatwo dostępnych miejscach, dodatkowo pociągi będą wyposażone w system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej i przystosowane do montażu urządzeń WiFi. Wyłoniony w przetargu Wykonawca będzie musiał dostarczyć pociągi do końca października 2015 r.
W specyfikacji warunków zamówienia, duży nacisk został położony na nowoczesne rozwiązania technologiczne. Gniazda elektryczne będą montowane w łatwo dostępnych miejscach, dodatkowo pociągi będą wyposażone w system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej i przystosowane do montażu urządzeń WiFi. Wyłoniony w przetargu Wykonawca będzie musiał dostarczyć pociągi do końca października 2015 r.
Ogłoszony przetarg stanowi drugi etap projektu zakupu taboru, który będzie obsługiwać połączenia dalekobieżne PKP Intercity. 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dołączy do 20 składów, które zgodnie z założeniem pierwszej części inwestycji, kursować będą na trasach Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków, Gdynia – Katowice (przez Łódź) oraz Kraków – Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań).
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024