18 kwietnia pociągi pojadą po nowych torach w Krakowie

inforail
13.04.2018 11:12

Kończy się pierwszafaza modernizacji torów do peronów stacji Kraków Główny. Wykonawca sprawdza tetory, które obsługiwać będą peron 5. Już 18 kwietnia powrócą na nie pociągi, aprzebudowa linii średnicowej przejdzie w kolejną fazę – podają PKP PLK.

Największa inwestycja kolejowa w stolicy Małopolski wkraczaw kolejna fazę. Rozpoczyna się wymiana rozjazdów na stacji Kraków Główny. Wiążesię to ze zmianą tras niektórych pociągów, które od 18 kwietnia, pojadązmienionymi trasami. Następny etap przebudowy przejdzie wiadukt nad ul.Grzegórzecką.

Od 18 kwietnia do 9 czerwca, w związku z montażem nowychrozjazdów na stacji Kraków Główny, tylko z dwóch krawędzi peronowych będą mogłyodjeżdżać pociągi w kierunku Warszawy.

Niektóre pociągi pojadą objazdem z Krakowa Płaszowa, przezlinię obwodową, z pominięciem stacji Kraków Główny. PKP Polskie Linie Kolejowe,w porozumieniu z przewoźnikami, przygotowały przystanek tymczasowy KrakówOlsza, zlokalizowany w rejonie ul. Ptasiej (wejście od ul. Otwinowskiego).Będzie on obsługiwał pociągi regionalne,które pojadą objazdem. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych, które będą omijaćstację Kraków Główny, będą odjeżdżać ze stacji Kraków Płaszów.

Zmiany w centrumKrakowa

Modernizacja krakowskiej linii średnicowej, postępuje nacałym szlaku. Tak jest m.in. w ścisłym centrum Krakowa, gdzie rozbudowywanyjest zabytkowy wiadukt, nad ul. Grzegórzecką. Wykonawca skończył pracekonstrukcyjne, związane z budową sklepienia nowej części wiaduktu nad jezdnią wstronę ul. Dietla. 23 kwietnia wprowadzona zostanie zmiana w organizacji ruchu.

Prace budowlane przeniesione zostaną na jezdnię, biegnącą wstronę ronda Grzegórzeckiego. Ruch drogowy pomiędzy ul. Grzegórzecką a ul.Dietla zostanie przywrócony. Dla samochodów jadących w stronę rondaGrzegórzeckiego zostanie wyznaczony objazd przez ul. Starowiślną, Podgórską iKotlarską. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać pod wiaduktem ok. kwartał.Później zostanie przywrócony ruchsamochodowy w obu kierunkach.

Efekty przebudowylinii E30

Jak podają PKP PLK modernizacja linii kolejowej pomiędzyKrakowem Głównym a Podłężem jest największą inwestycją prowadzoną przez spółkęna południu Polski . Jej głównym efektem będzie dobudowa nowych torów,dedykowanych obsłudze pociągów aglomeracyjnych.Pociągi czterema torami poruszać się będą pomiędzy Krakowem Głównym aKrakowem Płaszowem. Trzy tory pojawią się pomiędzy Krakowem Płaszowem aKrakowem Bieżanowem.

Równolegle powstaje także infrastruktura dla pasażerów. Noweprzystanki w krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu, ułatwią podróże po mieście.Ruch pociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch LokalnychCentrach Sterowania. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku. Ich wartość jestszacowana na niemal 1 mld zł.