117-tonowe lokomotywy na wiaduktach. Docelowo 250 km/h
117- tonowe lokomotywy wjechały na nowe mosty i wiadukty na jednym z torów Centralnej Magistrali Kolejowej po modernizacji - poinformowały w środę (2 grudnia 2020 roku) PKP Polskie Linie Kolejowe.
Próby obciążeniowe to ostatnie etapy przed wznowieniem ruchu, zaplanowanym w połowie grudnia.
Modernizacja obiektów inżynieryjnych
Jak czytamy w komunikacie, kończy się modernizacja 16 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mostów i 2 wiaduktów na jednym torze 16 km szlaku Pilichowice - Olszamowice na CMK. Wcześniej prace zakończono na sąsiednim torze, na którym zgodnie z rozkładem kursują pociągi.
Ważąca 117 ton lokomotywa sprawdziła czy zachowanie nowych obiektów jest zgodne z zakładanymi przez projektantów wartościami. Podczas badań statycznych specjalna aparatura dokładnie mierzyła parametry konstrukcji. Testy zakończyły się pozytywnie. Kolejnym etapem, przed planowanym wznowieniem ruchu, będą próby dynamiczne.
Spółka przypomniała, że przebudowa obejmuje 4 mosty nad rzekami Czarną Maleniecką, Barbarką, Gerszczynką i dopływem Czarnej Malenieckiej. W miejsce starych wiaduktów w Myśliborzu i Siedlowie (łódzkie) wybudowane zostały nowe konstrukcje. 10 przepustów, które zapewniają właściwe odwodnienie i pełnią funkcję przejść dla małych zwierząt, zostało zmodernizowanych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Docelowo 250 km/h
Obiekty położone na terenie województw świętokrzyskiego i łódzkiego zostały dostosowane do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Powrót pociągów na zmodernizowane obiekty zaplanowano w połowie grudnia. Po nowych obiektach pod sąsiednim torem pociągi kursują od lipca - czytamy.
Inwestycja CMK zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem, jest realizowana w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 4 - Centralna Magistrala Kolejowa etap II". Wartość inwestycji to blisko 57 mln zł zapewnione jest ze środków krajowych - podała spółka.
Dodała, że na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich zaplanowanych prac na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz uruchomieniu systemu GSM-R i systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h - czytamy.(PAP)