160 km/h po kolejowej obwodnicy Inowrocławia
Zakończyła się przebudowa wiaduktu koło Inowrocławia pomiędzy Mimowolą i Jaksicami na linii kolejowej 741, którą kursują m.in. pociągi towarowe m.in. ze Śląska do Trójmiasta.
Inwestycja kosztowała 2,5 mln zł netto - poinformowały we wtorek PKP Polskie Linie Kolejowe.
Obwodnica Inowrocławia
Linia kolejowa nr 741 Mimowola - Jaksice pozwala na ominięcie Inowrocławia przez pociągi towarowe kursujące magistralą ze Śląska do portów Trójmiasta. Przebudowany wiadukt kolejowy zapewnia sprawniejsze przejazdy pociągów. Codziennie trasą kursuje około 40 składów.
Na wiadukcie z połowy XX w. zostały wymienione stalowe konstrukcje oraz wyremontowano przyczółki i ułożono nowe tory. Prace obejmowały kolejno każdą z konstrukcji pod dwoma torami. Takie rozwiązanie pozwalało zachować ruch pociągów. Dobry stan obiektu zapewni odwodnienie. Dla bezpieczeństwa służb technicznych odnowiono schody na skarpie, a na wiadukcie zamontowano nowe balustrady.
160 km/h po przebudowie
Przebudowa wiaduktu zapewniła większe możliwości przewozów i zwiększyła bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Przez wiadukt mogą przejeżdżać cięższe pociągi i szybciej - 100 km/h, a przed modernizacją - 80 km/h. Pociągi pasażerskie mogą linią kursować z prędkością 160 km/h, a wcześniej - 100 km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przebudowa trwała od kwietnia do końca października. Inwestycja została sfinansowana ze środków własnych PKP PLK.
Przebudowany wiadukt na linii Mimowola – Jaksice to kolejne zadanie PLK, które zwiększa możliwości przewozów towarowych na terenie województwa kujawsko – pomorskiego. Wcześniej taki efekt zapewniła zmodernizowana tzw. kolejowa obwodnica Bydgoszczy. Dzięki pracom sprawniejszy, szybszy i bezpieczniejszy jest transport ładunków między Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem. Podobny efekt dały prace na linii między Dziarnowem a Wapiennem. Składy mogą zabrać więcej towarów i surowców do cementowni w Bielawach oraz zakładów w Inowrocławiu i Janikowie. (PAP)