1,5 godziny krócej z Katowic do Poznania

inforail
12.09.2014 20:37

Rewitalizacja linii Kalety –Kluczbork, która jest kluczową częścią połączenia województwa śląskiego przez Poznań z portem w Szczecinie, dobiega końca. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowałyjuż trzy czwarte wszystkich prac. Dzięki tej inwestycji już w przyszłym roku podróż z Katowic do Poznaniapotrwa 4 godziny i 30 minut. Pracom pomiędzy Kaletami, Lublińcem a Kluczborkiem towarzyszy rewitalizacja kolejnego odcinka biegnącego w stronę Poznania – miedzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem. Remont obu linii łączących Śląsk z Wielkopolską i dalej ze Szczecinem pozwoli na sprawniejszy transport towarów oraz szybszą podróż. Po zakończeniu obu projektów, które jest planowane na pierwszą połową 2015 roku, parametry techniczne na całej linii Kalety – Kluczbork – Ostrzeszówpozwolą na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, zaś pociągów towarowych 100 km/h. Rewitalizacja linii kolejowej jest częścią większego zadania polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice –Poznań. Obejmuje ono również prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ –Tarnowskie Góry oraz Kalety –Strzebiń. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny – z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.

W ramach modernizacji trasy Kalety –Kluczbork, do sierpnia na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. odnowiono ponad 91 km torów, wymieniono54 rozjazdy i wyremontowano 16 przejazdów. Zakończona została także rewitalizacja 7 peronów, gdzie wymieniono m.in. nawierzchnię i 34 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Do tej pory prace skupiały się przede wszystkim na szlakach Bąków – Kluczbork, Sowczyce – Olesno Śląskie, Koszęcin – Lubliniec. Obecnie trwają prace remontowe na peronach w Sowczycach, Sierakowie Śląskim, Starym Oleśnie. W trakcie przebudowy są również: tor nr 2 na stacji w Lublińcu, a także tor nr 2 na szlaku Lubliniec-Ciasna, tor nr 2 między Olesnem Śląskim –Starym Olesnem – Bąkowem oraz tor nr 2 na odcinku Sieraków Śląski – Sowczyce.Rewitalizacja jest najszybszą i najtańszą metodą usprawnienia ruchu kolejowego na linii kolejowej. Pozwala ona na przywrócenie maksymalnej prędkości oraz zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Dzięki uproszczonym procedurom, wszystkie prace prowadzone są szybciej niż w przypadku np. modernizacji. Już w przyszłym roku z Kalet przez Lubliniec do Kluczborka pociągi będą jeździć z prędkością 120 km/h, a pasażerowie będą mogli korzystać z unowocześnionych peronów. Wartość projektu wynosi ponad 339 mln złotych. Rewitalizacja trasy Kalety –Kluczbork jest prowadzona w ramach projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety – Kluczbork”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

20140911_131137_640x480_760

20140911_121157_640x480_76020140911_121640_640x480_76020140911_122742_640x480_76020140911_123221_640x480_760