15 czerwca ruszają czeskie Railjety
inforail
04.06.2014 14:22
15 czerwca ruszają czeskie Railjety
Od 15 czerwca czeskie Railjety będą obsługiwać regularne połączenia na trasie Praga –Brno –Wiedeń. Składy wyjadą jako EC 72/73 „Smetana”i EC 74/75 Franz Schubert. Dziś na wiedeńskim dworcu odbyła się prezentacja pociągów. Dzięki uruchomieniu nowych jednostek skróci się czas przejazdu między stacjami docelowymi i to aż o 38 minut. Ze stolicy Austrii do stolicy Czech będzie można dojechać w 4 godziny i 11 minut. Na większości odcinków pociąg będzie jechał z prędkością 160 km/h, niestety są jeszcze odcinki, gdzie będzie musiał zwolnić do 100 km/h. Przypomnijmy, że maksymalna prędkość składów Railjet to 230 km/h. Aktualnie czeski przewoźnik ma już dwa składy, stąd takie plany obsługowe.
A tak wyglądają czasy przejazdu między poszczególnymi miastami na trasie Railjet:
Relacja
|
Dotychczasowe czasy przejazdu
|
Czasy przejazdu w grudniu 2014 roku*
|
Różnca*
|
Wien ↔Praha
|
4h 49min
|
ca. 4h 11min
|
ca. 38 min
|
Wien ↔Brno
|
2h 05min
|
ca. 1h 32min
|
ca. 33 min
|
Graz ↔Brno
|
5h 12min
|
ca. 4h 14min
|
ca. 58 min
|
Graz ↔Praha
|
7h 56min
|
ca. 6h 53min
|
ca. 1h 3min
|
* czasy planowane, mogą ulegać zmianą
|
’Uruchomienie nowych połączeń Railjet do Pragi jest najważniejszym międzynarodowym projektem transportowym w tym roku dla ÖBB. Dzięki wprowadzeniu tych składów liczymy na dalszych wzrost liczby pasażerów. Sukces tego projektu chcemy kontynuować z Kolejami Czeskimi”- powiedziała Birgit Wagner, członek zarządu ÖBB AG.
Siedem zakupionych przez Ceske drahy składów będzie oferowało ten sam komfort co jednostki austriackie i do którego pasażerowie są już przyzwyczajeni. Jedyna różnica to w zasadzie niebieska malatura zewnętrzna czeskich pociągów oraz nieliczne szczegóły. Wszystkie pociągi są wyposażone w restauracje pokładowe, informację pasażerską, system rezerwacji miejsc czy komfortowe wnętrza. Będą też toalety z obiegiem zamkniętym, przystosowane dla potrzeb niepełnosprawnych. Railjet jest również wyposażony w pomost dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Składy Siemensa są ciągnięte przez lokomotywy Taurus. Ich długość bez lokomotywy to 185 m, waga 350 ton. Jednorazowo na pokładzie Railjeta (w wersji dla CD) będzie mogło podróżować 442 pasażerów, z czego 6 w klasie business i 42 w klasie first. Pozostali pasażerowie będą mieli do dyspozycji miejsca w klasie ekonomicznej. Szkoda, że PKP Intercity nie postawiły na takie właśnie składy i wolały zainwestować w Pendolino….
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024