14WE po remoncie już jeździ
Na śląskie torywyjechał dziś zmodernizowany skład 14WE Kolei Śląskich. W ruchu linowymzadebiutował na trasie Katowice ? Lubliniec.
Nowością jest toaleta. Ciekawostką tapicerka siedzeń, naktórej cały czas znajdziemy logo poprzedniego właściciela – SKM Warszawa. Pojazd został też pomalowany w nowe,biało-niebieskie barwy Kolei Śląskich. Prace modernizacyjne wykonały ZNTK MińskMazowiecki.
Powód podjęcia decyzji o zabudowie jest prosty. Brak toaletwykluczał wykorzystywanie tychże pojazdów przy kursach w dalsze trasy. Dziękizabudowaniu toalet chcemy zwiększyć możliwości wykorzystania pociągów typu 14WEi podnieść komfort pasażerów. SIWZ w tej kwestii jest już w pełni przygotowany,chcielibyśmy ogłosić przetarg w najbliższych miesiącach ? mówił nam MichałWawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Przypomnijmy, że jednostki 14WE zostały zbudowane w oparciuo EN57 przez Newag dla SKM Warszawa. Stołeczny przewoźnik swego czasuzdecydował się na pozbycie się dwóch pociągów. Trafiły one właśnie do KoleiŚląskich. Filozofia stołecznej SKM nie przewiduje zabudowy toalet w pociągacheksploatowanych przez tego przewoźnika z uwagi na charakter, typowoaglomeracyjny, przewozów. Na Śląsku sytuacja wygląda nieco inaczej, stąd teżzapewne decyzja o przystosowaniu 14WE do tamtejszych potrzeb. Łącznie Newagwyprdukował 9 takich pociągów. Jeden z nich to Pociąg papieski, niecozapomniany, będący na stanie Małopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych.Dwa, jak wspomnieliśmy, eksploatują Koleje Śląskie, pozostałe nadal są wWarszawie, choć swego czasu mówiło się o sprzedaniu ich przez SKM.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„