140 km/h ze Szczecina do Poznania

inforail
19.08.2015 08:31

Jazda pociągów z prędkością 140 km/h, skrócenie czasuprzejazdu, podniesienie poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo ?drogowych. Polskie Linie Kolejowe za 34 mln zł zrewitalizują odcinek pomiędzyWronkami a Miałami, co poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży pomiędzyPoznaniem a Szczecinem.

Rewitalizacja linii pomiędzy Wronkami a Miałami rozpoczęłasię 17 sierpnia. Prace zostały tak zaplanowane, że nie wpływają na kursowaniepociągów. Na 20 km odcinku wymienione zostaną m.in. 52 tysiące podkładów orazszyny. Oczyszczenie terenów obok linii kolejowej i wykonanie odwodnieniapozwoli utrzymać dobre parametry trasy.

Polskie Linie Kolejowe podczas prowadzonych rewitalizacjikonsekwentnie podnoszą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.Również na trasie Wronki ? Miały 6 skrzyżowań toru z drogą zyska nowąnawierzchnię, co zapewni m.in. płynny przejazd samochodów.

Wykonywane przez PLK prace zlikwidują ograniczeniaprędkości. Pociągi przyśpieszą z 80 km/h do 140 km/h, a czas przejazdu między Wronkami a Miałamiskróci się o około 6 min.

Zadanie finansowane jest z Funduszu Kolejowego i zakończysię w grudniu br.. Prace wykonuje MOTO-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A.

Rewitalizacja linii Wronki ? Miały to kontynuacjawcześniejszych prac PLK, utrzymujących stabilnyczas przejazdu na trasie Poznań ? Krzyż ? Szczecin. W 2013 r. PLKwykonała prace na odcinku Rokietnica ? Pęckowo, a w 2014 r. między Szamotułami,Pęckowem a Wronkami – łącznie za ok. 50mln zł.

W ramach perspektywy finansowej 2014 ? 2020 PKP PolskieLinie Kolejowe S.A. przygotowują kompleksową modernizację trasy Poznań ?Szczecin Dąbie. Prace budowlane zostały zaplanowane na lata 2018 ? 2021.Modernizacja będzie obejmować m.in. wykonanie nowych torów oraz przebudowęstacji i przystanków z przystosowaniem ich do obsługi osób mających trudności zporuszaniem się. Po wykonaniu wszystkich robót, pociągi będą mogły jeździć zprędkością 160 km/h. Na linii zostanie zainstalowany europejski systemsterowania ruchem kolejowym, który zwiększy bezpieczeństwo. Po wykonaniuwszystkich prac, podróż między Poznaniem a Szczecinem skróci się o około 30minut. Koszt tej inwestycji to około 2 mld zł.