Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

13 nie pechowy. Bo 100! Teraz pora na Impulsa II

inforail
24.02.2017 10:03

Setny Impuls zostałdziś przekazany. Małopolsce. Uroczystość odbyła się na krakowskim Dworcu Głównym.To jednocześnie ostatni z trzynastu zamówionych przez tamtejszy Urząd Marszałkowskiskładów.

Wszystkie Impulsy zostały zaprojektowane i wyprodukowane wNowym Sączu ? podkreślał Zbigniew Konieczek, Prezes Newagu. Jesteśmy gotowirealizować kolejne zamówienia dla Małopolski. Baczenie będziemy obserwowaćrynek ? dodał.

Małopolskie Impusly są ciche, komfortowe, przyjazne pasażerom, także niepełnosprawnym. Wszystkie13 składów zostało wyprodukowanych w niespełna rok. Kosztowały ponad 300 mlnzł.

Nowy tabor spełnia rygorystyczne normy europejskie, w tymeuropejski system bezpieczeństwa ETCS poziom 2, dzięki czemu poprawi siębezpieczeństwo i komfort podróży pasażerów w regionie. Pociągi są wyposażonem.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne,stojaki na rowery, automaty biletowe oraz udogodnienia dla osóbniepełnosprawnych i rodziców z małymi dziećmi (np. przewijaki). 4-członoweImpulsy mieszczą 200 pasażerów na miejscach siedzących, a 5-członowe mogąprzewozić 250 osób na miejscach siedzących. Ich prędkość eksploatacyjna wynosi160 km/h. Wszystkie nowe pociągi charakteryzują się jednolitą kolorystyką,zgodną z nowym logo Małopolski – występują w nim kolory: szary, żółty,niebieski, różowy i zielony.

Impulsy obsługują połączenia SKA, których operatorem sąKoleje Małopolskie.

Liczę na to, że to nie ostatnie takie pociągi w Małopolsce ?powiedział Jacek Krupa, marszałek województwa małopolskiego. W ciągu ostatnichlat kupiliśmy 44 nowoczesne pociągi, które odmieniły oblicze kolei w regionie.To zupełnie nowa jakość. Dziś mogę zapewnić, że to nie koniec inwestycji.Liczymy, że małopolska firma Newag złoży kolejne konkurencyjne oferty ? dodał marszałek.

Jak wspomnieliśmy na wstępie przekazana dziś jednostka tosetny Impuls wyprodukowany przez Newag. Wszystko zaczęło się w 2008 roku ?wspominał Zbigniew Konieczek. Pierwsze pociągi dostarczyliśmy do SKM Warszawa.Jeżdżą do dziś. Teraz pora na cos nowego. W przyszłym roku będzie gotowy ImpulsII. To będzie hit ? zapewnił Prezes Newagu. Na więcej szczegółów musimy jednakpoczekać. Zbigniew Konieczek nie chciał ich zdradzić. Podał jednak wskazówkę.Inspiracji trzeba szukać w pojazdach dla Bari ? stwierdził.