113 mln zł na remont linii kolejowej Oleśnica–Krotoszyn
Około 113 mln zł będzie kosztować remont linii kolejowej pomiędzy Oleśnicą (Dolnośląskie) a Krotoszynem (Wielkopolskie). W piątek PKP PLK podpisały z firmą Torpol kontrakt na wykonanie tej inwestycji.
Jak podkreślił w piątek na konferencji prasowej we Wrocławiu Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, w ramach Krajowego Programu Kolejowego w tym roku PKP PLK popisze kontrakty na remonty linii o łącznej wartości 20 mld zł. Zeszły rok był rokiem ogłaszania przetargów, a ten to rok kontraktowania inwestycji. W pierwszym półroczu podpisano kontrakty o wartości ponad 12 mln zł – powiedział Bittel.
W ramach podpisanej w piątek umowy wyremontowanych zostanie 40 kilometrów linii kolejowej pomiędzy miejscowościami Zduny i Grabowno Wielkie. To linia służąca do transportu towarowego, ale jak podkreślił wiceprezes PKP PLK Marek Olkiewicz, dzięki remontowi w przyszłości tą trasą będą mogły jeździć pociągi pasażerskie.
Dzięki modernizacji czas jazdy składu na tej linii będzie krótszy o jedna trzecią. Zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości spowodowane złym stanem torowiska. Miejscami pociągi mogą tam jeździć z prędkością jedynie 20 km/h. Trasa wykorzystywana jest m.in. do przewozu dużych, ponadnormatywnych ładunków. Czas przejazdu pociągów na odcinku Grabowno Wielkie – Zduny wynosi ponad 60 minut. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą szybciej o ok. 25 min.
W ramach inwestycji przebudowana zostanie stacja Bukowice Trzebnickie. Wymienionych zostanie również 19 przejazdów, a na 12 skrzyżowaniach torów z drogą zostaną zamontowane nowe urządzenia oraz monitoring.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zakończenie prac remontowych na trasie Oleśnica–Krotoszyn planowane jest na drugi kwartał 2018 r. (PAP)
pdo/ maro/
„