Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

11 dni do otwarcia Warszawy Głównej. Dziś to plac budowy

inforail
03.03.2021 11:15

PKP PLK zaprezentowały dziś stan przygotowań do uruchomienia stacji Warszawa Główna. Zostało 11 dni, a na tę chwilę to jeszcze plac budowy.

PKP PLK zapewniają jednak, że wykonawca zdąży i od marcowej korekty rozkładu jazdy pasażerowie skorzystają ze stacji.

14 marca pierwsze pociągi

Pociągi wrócą na Warszawę Główną po 20 latach przerwy. 14 marca zaczną tam dojeżdżać głównie pociągi Kolei Mazowieckich z Łowicza, Skierniewic, Żyrardowa i Dobieszyna oraz ŁKA z Łodzi Fabrycznej. Łącznie będzie to około 40 połączeń w dobie.

Od przyszłego tygodnia mają rozpocząć się jazdy zapoznawcze dla maszynistów. Chodzi o odcinek Warszawa Zachodnia – Warszawa Główna.

Stacja Warszawa Główna ma w pierwszej kolejności odciążyć linię średnicową oraz stanowić alternatywę dla Warszawy Zachodniej. Do dyspozycji pasażerów będą dwa perony z zadaszeniami. Bilety będzie można kupić w biletomatach. Dojście do peronów w pierwszym etapie będzie odbywać się od strony ul. Towarowej. Tu pasażerowie będą mogli skorzystać ze skomunikowań z liniami tramwajowymi i autobusowymi. Docelowo będzie również kładka nad torami. Pasażerowie skorzystają z niej w czerwcu br., choć pierwotnie miała być gotowa w 2019 roku. Połączy Al. Jerozolimskie z ul. Kolejową.

Dalekobieżnym na Gdański

Stacja Warszawa Główna została wyposażona w długie perony i rozjazdy, umożliwiające obsługę pociągów dalekobieżnych. Kiedy takie składy tam się pojawią nie wiadomo. PKP Intercity nie zdecydowały się na skorzystanie z nowego obiektu i skierowały swoje połączenia na stację Warszawa Gdańska.

Prace trwają

Obecnie na stacji Warszawa Główna trwają intensywne prace budowlane i wykończeniowe. Widać, że wszystkie ręce zostały rzucone na pokład i pojawiło się wyjątkowo dużo pracowników. Niestety na dzisiejszej konferencji prasowej nie był dostępny żaden przedstawiciel wykonawcy - firmy Trakcja PRKiI. Nie dowiedzieliśmy się zatem dlaczego dopiero teraz zaczął się taki ruch na budowie.

Na Warszawie Głównej są już perony, są wiaty, jest też sieć trakcyjna. Brakuje jednak detali, informacji pasażerskiej czy oświetlenia. Co ważne perony zostały przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Sama stacja ma być także im przyjazna.