10 tysięcy podpisów w obronie „Matejki”
inforail
26.01.2015 11:43
10 tysięcy podpisów w obronie „Matejki”
Nie Pendolino a InterRegio „Matejko”budzi ostatnio najwięcej zainteresowania, i to nie tylko wśród pasażerów podróżujących na trasie Warszawa –Kraków, ale także wśród polityków i w mediach. Dość powiedzieć, że ze zlikwidowania tego połączenia na ostatniej sejmowej Komisji Infrastruktury tłumaczyć się musiał szef Przewozów Regionalnych. Jak pamiętamy tłumaczył się dość pokrętnie i łatwo było się domyśleć, że sprawa nie ucichnie. Akcja społeczna 'Taniej do Warszawy!’, zainicjowana przez krakowską Gazetę Wyborczą pokazała, jak wielu pasażerom zależy na podróżowaniu za rozsądną cenę. Petycję o przywrócenie tanich pociągów do stolicy podpisało ponad 10 tys. osób! W środę ma zostać przekazana minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak.
Jak informuje gazeta.pl część podpisujących widziała w akcji ostatnią szansę na to, że jeszcze pojadą do Warszawy za 50-60 zł, większość uznała naszą inicjatywę za trafną i bardzo potrzebną. Byli też przechodnie mocno zdenerwowani na PKP, deklarujący, że po zmianie rozkładów przesiądą się do autobusów lub prywatnych samochodów. Niezależnie od nastrojów petycja połączyła 10 tys. ludzi, którzy nie zgadzają się na wypieranie tańszych pociągów przez droższe i którym bardziej zależy na kosztach podróży, a nie komforcie. I dalej Gazeta Wyborcza informuje, że petycja wywołała też szereg innych inicjatyw. Krakowscy radni przyjęli dwie rezolucje nawołujące do przywrócenia choć jednego taniego pociągu, którym można byłoby rano pojechać do stolicy, a po załatwieniu swoich spraw – wrócić po południu do Krakowa. Trafiły one do minister Marii Wasiak i prezesów spółek kolejowych.
Małopolscy posłowie zwołali nadzwyczajne posiedzenie sejmowej Komisji Infrastruktury, na którym prezesi tłumaczyli się ze zmian w rozkładach. Niestety, z ust wiceministra Rynasiewicza nie padły żadne deklaracje. Kilka dni później odwołany został jednak prezes PKP Intercity Marcin Celejewski, który na posiedzeniu komisji stwierdził, że godziny odjazdów TLK z Krakowa do Warszawy (4.59 i 10.44) są 'bardzo atrakcyjne’.
Więcej na ten temat można przeczytać tutaj .
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024