10 mln zł na promocję spóźnialskich pociągów!

inforail
04.03.2015 07:38
Nie każdy pociąg to PKP” – to hasło reklamowe promujące przejazdy PKP Intercity, przypomina „Puls Biznesu” i ubolewa, że kampania, która kosztowała państwowego przewoźnika 10 mln zł nie przekłada się na rzeczywistość. Z opublikowanych właśnie danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że PKP Intercity, to najbardziej niepunktualny przewoźnik w Polsce. W IV kwartale 2014 r. firma pobiła rekord spóźnialstwa. Wskaźnik punktualności PKP Intercity wyniósł zaledwie 68,6 proc. przy rynkowej średniej na poziomie prawie 89 proc. Co trzeci pociąg tej firmy był spóźniony.

PKP Intercity zwala winę na remontowane tory, ale nie przystaje to do rzeczywistości, bo identyczne warunki mają inni przewoźnicy. Tymczasem Koleje Mazowieckie jeżdżą z punktualnością 86-procentową, Przewozy Regionalne mają wskaźnik 90-procentowy, trójmiejska PKP SKM – 98-procentowy, a stołeczna SKM 88,5-procentowy. 

Poniżej prezentujemy dane opublikowane przez UTU, dotyczące punktualności pociągów w 2014 roku.
Poziom punktualności przewoźników pasażerskich (opóźnienia powyżej 5 minut na przybyciu)
 
I kwartał
II kwartał
III kwartał
IV kwartał
ogółem
92,71%
92,78%
89,97%
88,97%
PKP Intercity
83,50%
82,29%
71,18%
68,66%
Przewozy Regionalne
94,03%
93,39%
90,35%
90,11%
Koleje Mazowieckie – KM
86,72%
89,75%
86,15%
86,34%
PKP SKM w Trójmieście
98,92%
98,93%
98,78%
98,47%
Szybka Kolej Miejska
w Warszawie
91,29%
93,76%
89,84%
88,49%
Warszawska Kolej Dojazdowa
99,33%
99,65%
99,74%
97,49%
Koleje Dolnośląskie
93,70%
93,53%
90,87%
87,80%
Koleje Śląskie
93,51%
88,22%
86,50%
80,83%
Koleje Wielkopolskie
94,06%
95,56%
95,03%
93,14%
Arriva RP
93,70%
93,39%
93,49%
90,98%
UBB GMBH
99,38%
98,94%
97,55%
98,15%
Łódzka Kolej Aglomeracyjna
  –
 –
96,01%
97,04%
Koleje Małopolskie
 –
 –
 –
99,81%
 
Średni czas opóźnień pociągów (z wyłączeniem opóźnień poniżej 5 minut na przybyciu)
I kwartał
II kwartał
III kwartał
IV kwartał
ogółem
24 min. 41 sek.
21 min. 24 sek.
21 min. 22 sek.
20 min. 18 sek.
 
Średni czas opóźnień pociągów (z uwzględnieniem opóźnień do 5 minut na przybyciu)
I kwartał
II kwartał
III kwartał
IV kwartał
ogółem
10 min.
8 min. 40 sek.
9 min. 39 sek.
9 min. 14 sek.
 
Liczba pociągów uruchomionych przez przewoźników
I kwartał
II kwartał
III kwartał
IV kwartał
ogółem
367,5 tysiąca
371,0 tysięcy
384,0 tysięcy
381,6 tysiąca
 
Liczba pociągów opóźnionych na przybyciu
I kwartał
II kwartał
III kwartał
IV kwartał
do 5 minut
53 868
57 940
66 067
73 850
od 5 do 60 minut
24 736
25 396
36 573
40 242
od 61 do 119 minut
1 442
1 062
1 538
1 486
powyżej 120 minut
607
316
401
359
 
Udział pociągów opóźnionych na przybyciu w ogólnej liczbie uruchomionych przez przewoźników
I kwartał
II kwartał
III kwartał
IV kwartał
do 5 minut
14,66%
15,62%
17,20%
19,35%
od 5 do 60 minut
6,73%
6,85%
9,52%
10,55%
od 61 do 119 minut
0,39%
0,29%
0,40%
0,39%
powyżej 120 minut
0,17%
0,09%
0,10%
0,09%
 
Liczba pociągów odwołanych
I kwartał
II kwartał
III kwartał
IV kwartał
ogółem
451
438
653
535