10 lat pociągów Intercity i Intercity+ na Ukrainie [FILM]

inforail
22.02.2022 16:45
JSC „Ukrzaliznytsia” obchodzi 10. rocznicę wprowadzenia ruchu dużych prędkości na Ukrainie.

22 lutego 2012 roku powstała spółka Українську залізничну швидкісну компанію, która jest operatorem pociągów Intercity i Intercity +.

Inwestycje


„W tym roku Ukrzaliznytsia inwestuje znaczne środki w infrastrukturę kolejową, aby utrzymać i przywrócić prędkość, co pozwoli nam rozwijać szybkie połączenia” – powiedział szef Ukrzaliznytsia Ołeksandr Percowski. „Inwestujemy również w unowocześnienie samego taboru, w szczególności pociągi Hyundai Rotem przeszły już modernizacje wnętrz, zainstalowano nowy i nowoczesny system monitoringu wizyjnego. Ponadto niedawno uruchomiono panel serwisowy i kontrolny Hyundai, który pozwala na ocenę wszystkich parametrów technicznych pociągu w czasie rzeczywistym podczas jazdy. I na koniec oferujemy kino dziecięce w szybkich pociągach. Oznacza to, że podróżowanie koleją z dużą prędkością staje się nie tylko bezpieczniejsze, ale także ciekawsze” - dodał.



Obecnie szybkie pociągi elektryczne kursują na trasach: Kijów - Charków, Kijów - Lwów, Kijów - Konstantynówka, Kijów - Pokrovsk, Kijów - Zaporoże, Kijów - Odessa, Kijów - Przemyśl, Kijów - Krzywy Róg, Kijów - Tarnopol, Kijów - Sławsko.
Na trasach pociągi zatrzymują się na 45 stacjach.
Przypomnijmy, że pociągi Intercity i Intercity + przewiozły ponad 33 mln pasażerów. Najpopularniejsze to rejony: Charków, Lwów, Dniepr, Odessa.
Obecnie połączenia te obsługuje 10 pociągów wyprodukowanych przez Hyundai Rotem (Korea), 2 pociągi elektryczne EKR-1 produkcji krajowej PJSC "Kryukiv Car-Building Plant", jeden pociąg EJ 675, produkcji Skoda. Również na tych trasach jeżdżą wagony osobowe produkcji krajowej PJSC "KVBZ".