Zimowe nowości z Katowic: Turyn z LOT-em
Po kilkuletniej przerwie w zimowym rozkładzie lotów z Katowic ponownie pojawiły się dostępne stamtąd niegdyś połączenia. Od końca grudnia ponownie odlecą samoloty LOT-u do Turynu. Do siatki połączeń czarterowych powróciła Kenia.
Jak poinformowało biuro prasowe Katowice Airport, w zimowym rozkładzie lotów, który obowiązuje już do końca marca 2019 r., z Pyrzowic dostępnych będzie 38 regularnych tras do 16 państw w Europie, Azji i Afryce (w ubiegłorocznym sezonie zimowym były to 42 trasy do 18 państw).
Nowością w zimowej ofercie katowickiego lotniska będzie sezonowe połączenie do Turynu Polskich Linii Lotniczych LOT, które wystartuje 29 grudnia br. Obsługiwane będzie w każdą sobotę do 23 marca 2019 roku 186-miejscowym Boeingiem 737-800. LOT zrezygnował z połączenia Katowice – Turyn na początku obecnej dekady.
Katowickie lotnisko przypomina, że w rozkładzie zimowym nie jest dostępna część tras sezonowych, a jego wejście w życie przewoźnicy traktują jako okazję do optymalizacji siatki połączeń.
W zimowym rozkładzie Wizz Air nie będzie oferował z Katowice Airport sezonowych połączeń do: Alghero, Malagi, Podgoricy i Splitu. Do końca marca zawieszono też połączenia do: Bolonii, Bari, Neapolu, Glasgow, Lizbony i Porto. Wszystkie wymienione trasy mają być dostępne będę ponownie w rozkładzie letnim w 2019 r.
Ponadto kluczowa dla katowickiego lotniska linia zdecydowała się zrezygnować z obsługi połączeń do Frankfurtu-Hahn. W zamian w jej najbliższym rozkładzie letnim ma pojawić się nowy kierunek, który powinien zostać ogłoszony w najbliższym czasie
Ryanair, jak co roku w sezonie zimowym, wycofał z oferty połączenia z Katowic do Chanii i na Korfu, zawiesił też trasę do Hamburga (być może kierunku te będą znów dostępne w rozkładzie letnim).
LOT w okresie zimowym utrzymał cztery połączenia dziennie tam i z powrotem do Warszawy (wprowadzone w połowie 2017 r., wcześniej przewoźnik wykonywał dwie takie tzw. rotacje dziennie). Podobnie liczba rejsów Lufthansy ma zimą pozostać na niezmienionym poziomie.
Katowice w sezonie zimowym mają oferować bogatą, jak na niski sezon, siatkę połączeń czarterowych – 18 kierunków do 11 państw (zeszłej zimy 14 kierunków do 9 państw). Po cztery z nich prowadzą do Hiszpanii (Fuerteventura, Las Palmas, Teneryfa i Lanzarote) i do Egiptu (Hurghada, Sharm El Sheikh, Taba i Marsa Alam).
W ofercie Pyrzowic są też: Portugalia, Tunezja, Maroko, Turcja, Dominikana, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie oraz Zanzibar i Wyspy Zielonego Przylądka. Po dłuższej przerwie do oferty powróciła Kenia.
Najdłuższym połączeniem z Katowic jest Dominikana, dokąd bezpośredni lot zajmuje ok. 10 godzin. Rejsy do Omanu i na Wyspy Zielonego Przylądka po raz pierwszy obsługiwane będą boeingiem 737-8MAX – o większym zasięgu od dotąd używanego boeinga 737-800NG. Dzięki temu na trasach do Salalah i Amílcar Cabral nie ma już konieczności międzylądowania na tankowanie, co sprawia, że podróż w jedną stronę skróciła się – nawet o 1,5 godziny.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Od początku roku do końca września port lotniczy Katowice odprawił blisko 4 mln pasażerów – prawie 85 tys. więcej niż w całym ubiegłym roku. Władze lotniska spodziewają się zamknięcia 2018 r. rekordową liczbą ok. 4,8 mln obsłużonych pasażerów.
Ogółem od początku roku do końca września z oferty lotów pyrzowickiego lotniska skorzystały 3 mln 977 tys. 892 osoby – prawie 845 tys. więcej niż w porównywalnym okresie rok wcześniej, co oznacza wzrost liczby pasażerów o 27 proc. W całym ub. roku Pyrzowicach obsłużono 3 mln 892 tys. 941 podróżnych.
Siatka połączeń regularnych w rozkładzie zima 2018/2019 prezentuje się następująco:
Wielka Brytania (7): Birmingham (Ryanair), Bristol (Wizz Air), Doncaster-Sheffield (Wizz Air), Edynburg (Ryanair), Liverpool (Wizz Air), Londyn-Luton (Wizz Air) i Londyn-Stansted (Ryanair)
Włochy (5): Katania (Wizz Air), Mediolan-Malpensa (Ryanair), Mediolan-Bergamo (Wizz Air), Rzym-Ciapmino (Wizz Air) i Turyn (PLL LOT)
Niemcy (4): Dortmund (Wizz Air), Frankfurt (Lufthansa), Kolonia-Bonn (Wizz Air), Monachium (Lufthansa)
Norwegia (3): Bergen (Wizz Air), Oslo-Torp (Wizz Air) i Stavanger (Wizz Air)
Ukraina (3): Charków (Wizz Air), Kijów-Żuliany (Wizz Air) i Lwów (Wizz Air)
Grecja (2) : Ateny (Ryanair i Wizz Air)
Hiszpania (2) : Barcelona (Wizz Air) i Teneryfa (Wizz Air)
Holandia (2): Amsterdam (Transavia) i Eindhoven (Wizz Air)
Szwecja (2): Malmo (Wizz Air) i Sztokholm-Skavsta (Wizz Air)
Cypr (1): Larnaka (Wizz Air)
Gruzja (1): Kutaisi (Wizz Air)
Irlandia (1): Dublin (Ryanair)
Islandia (1): Reykjavik (Wizz Air)
Izrael (1): Tel-Aviv (Wizz Air)
Malta (1): Luqa (Wizz Air)
Polska (1): Warszawa (PLL LOT)
Zjednoczone Emiraty Arabskie (1): Dubaj (Wizz Air)
Siatka połączeń czarterowych w sezonie zima 2018/2019 to 18 kierunków do 12 państw. Prezentuje się następująco:
Egipt (4): Hurghada, Marsa Alam, Sharm-El-Sheikh i Taba
Hiszpania (4): Fuerteventura, Lanzarote, Las Palmas i Teneryfa
Dominikana (1): Punta Cana
Kenia (1): Mombasa
Maroko (1): Agadir
Oman (1): Salalah
Portugalia (1): Madera
Tunezja (1): Djerba
Turcja (1): Antalya
Wyspy Zielonego Przylądka (1): Amílcar Cabral
Zanzibar: (1)
Zjednoczone Emiraty Arabskie (1): Ras-El-Khamiah
W trakcie trwania rozkładu zima 2018/2019 spodziewamy się średniego wzrostu ruchu ogółem na poziomie około 7%. (PAP)
„