Zdecydowani na CPK. Niezdecydowania na Okęcie
Na los warszawskiego lotniska Okęcie wpływ będzie miałasytuacja rynkowa; trwają analizy, mające wykazać, czy Okęcie będzie działać pouruchomieniu CPK – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dodał,że budowa CPK jest „poza wątpliwością”.
„Trwają analizy, trwają analizy wielopoziomowe, wielopłaszczyznowe,wieloaspektowe i to jest dokładnie tak, jak, nie przymierzając, z pacjentem,kiedy chcemy postawić diagnozę, musimy dokonać pełnej analizy stanu” -mówił Adamczyk w piątek w Radiu Zet, pytany o przyszłość Okęcia. Jak zaznaczył,dopiero te analizy mają wykazać, czy Okęcie będzie funkcjonować po otwarciuCentralnego Portu Komunikacyjnego. Budowa CPK „jest poza wszelkąwątpliwością” – zaznaczył.
„Jeżeli kolejne wyniki analiz wskażą, że w 2035 r.lotnisko Okęcie będzie lotniskiem nieprzydatnym, to trzeba będzie zmierzyć sięz taką właśnie sytuacją. Nikt nie mówi o tym, że lotnisko Okęcie będziezamknięte za miesiąc, za dwa, za trzy, za rok” – oświadczył Adamczyk.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Minister podkreślał, że jest to „nieprzeciętnieskomplikowana materia, dlatego też odpowiedzialni politycy powinni brać poduwagę głos ekspertów”. „Czekamy na ostateczne wyniki analiz i wówczaszostanie podjęta decyzja” – dodał.
Nowe lotnisko wraz z infrastrukturą, ma powstać międzyŁodzią a Warszawą i ma być jednym z największych przesiadkowych portówlotniczych w Europie. Na jego lokalizację wskazywana jest miejscowośćStanisławów w gminie Baranów. Po pierwszym etapie budowy port ma obsługiwać do45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln. Do końca 2019 r. majątrwać prace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przez kolejnych 8 lat,czyli do końca 2027 r.(PAP)
„